40e Open Kampioenschap van Utrecht: vanaf 31 mei

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Majnu
Contacteer:

Re: 40e Open Kampioenschap van Utrecht: vanaf 31 mei

Bericht door Majnu »

Frank schreef:De partij van Majnu is hier na te spelen. (en was live te volgen)
Het was een leuke partij. Ik kwam erg mooi te staan na dat mijn tegenstander d4-d5 speelde en de mooie tussenzet Te8 (na Lxg7) niet had gezien. Daarna kon ik helaas het voordeel niet vasthouden. Ik speelde d3-d2 maar dit bleek de verkeerde beslissing te zijn.
Ik ben over het algemeen tevreden met mijn spel en het was een goede oefening in het uitrekenen van tactische varianten. Als ik meer van dit soort patijen krijg wordt het een vermakelijk toernooi.
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Maar liefst 3 Rode Lopers aan de liveborden vanmiddag.
Jos gaat als een speer! 3 uit 3 nu.
Ik doe het bescheidener met 2.5 uit 3 en vanavond een bye.
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Correctie: Jos ging als een speer. Er zit helaas een nul aan te komen in ronde 4. Een verloren toreneindspel.
Henk

Bericht door Henk »

Ja, die Wayne Welch heeft inmiddels drie Rode Lopers omgelegd. Daar moet jij morgen maar eens korte metten mee maken, Majnu!
JosH

Bericht door JosH »

Go Majnu!
"One life, live one!"
Kees

Bericht door Kees »

Vanochtend een goede partij gespeeld tegen Youri Gerritse. Ik kwam goed uit de opening, maar liet hem daarna terugkomen. Ik verloor een pion, maar dreigde met mijn actieve stukken van alles. Helaas zat er niet meer in dan het terugwinnen van de pion, waarna het in remise verzandde.
's Middags tegen Wayne Welch, de ratinghoogste in onze poule, die helaas wist hoe zich tegen de Grand Prix op te stellen. Ik offerde de f-pion, zoals het hoort, kreeg initiatief, won de pion terug, maar overzag een vervelende penning, die mij uiteindelijk de kop kostte.
Wel leuke partijen gespeeld tot nog toe.
Kees

Bericht door Kees »

Herstel, Welch is niet de ratinghoogste, ik ben in de war met een andere engelse naam in onze groep: David Knight. Mooie schaaknaam overigens...
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Henk schreef:Ja, die Wayne Welch heeft inmiddels drie Rode Lopers omgelegd. Daar moet jij morgen maar eens korte metten mee maken, Majnu!
Drie Rode Lopers, zo die heeft lef! Hopelijk kom ik hem in de laatste ronde tegen. Ik heb er zin in.
Ik heb goed geslapen en het is lekker weer. Straks ontspannen en alert achter het bord.
Succes gewenst aan alle Rode Lopers. Ook aan de dappere strijders van groep A!
JosH

Bericht door JosH »

Majnu wint de B-groep!

Kees en ik storten volledig in... Johnny bij de runners-up.
"One life, live one!"
Timo

Bericht door Timo »

Gefeliciteerd, Majnu! Het is heel knap dat voor elkaar te krijgen in zo'n vijver vol met haaien. Is dit nu een evenaring van de prestatie van Chris? Of was dat een gedeelde overwinning?

Jammer voor de instorters, maar die moeten maar denken aan de fabel van de spermatozoo van Donner...

Benieuwd naar de einduitslag. In de B-groep staat nog niet eens de paring voor ronde 6 online.
Timo

Bericht door Timo »

Correctie: alles staat online. Link van Frank leidde me 't bos in. Majnu gewonnen samen met Friesen en Vriens, maar hoogste SB!
Timo

Bericht door Timo »

Mooi resultaat van Seth in de A met 50 %. De overige Rode Lopers zullen wel minder tevreden zijn.
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Timo schreef:Gefeliciteerd, Majnu! Het is heel knap dat voor elkaar te krijgen in zo'n vijver vol met haaien.
Dankjewel. Een vijver vol met haaien is geen bedreiging voor een krokodil! Volgens mij was dat de bijnaam die je me ooit gaf.
Toen ik net klaar was met mijn laatste partij en in een juichstemming was vroeg Kees me of ik een stukje voor De Balans wilde schrijven over het toernooi. In mijn euforie zei ik natuurlijk ja. Een sluwe vos die Kees!

De website van het OKU is inderdaad ergens anders geplaatst wegens storingen of zo iets.
Hier: http://www.ucsderodeloper.nl/live/oku2013/
PeterT

Bericht door PeterT »

Een paaarse krokodil, was het toch, Majnu ?

Gefeliciteerd, knap gedaan!
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Kees

Bericht door Kees »

We zaten bij een christelijke korfbalclub, en er werd dan ook niet gekorfbald op zondag!
God zelve vond het dan ook maar niets dat ik deze dag ging schaken en strafte mij met twee nullen. Nou ja, het was in ieder geval gezellig op het terras en ik heb een Gouden Loper en heel veel kopij gestrikt! Ik bedoel maar: je hoeft de winst niet altijd in elo-punten uit te drukken.
Plaats reactie