Tata Steel Chess 2020

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1256
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Re: Tata Steel Chess 2020

Bericht door Geurt »

Toch wel ja. Erg indrukwekkend wat Van Foreest tot nu toe presteert. Alle grote jongens had hij in de eerste ronden en weerstond deze zonder problemen. Vooral hoe hij het eindspel tegen Carlsen speelde, was imposant. Nu hij tegen de wat mindere goden mag, pakt hij zijn kansen. Vandaag winst, net als gisteren. Hij is nu gedeeld koploper en kan zomaar het toernooi winnen. Lijkt me echt realistisch, omdat hij heel stabiel oogt (weinig opzichtige fouten, nooit gierende tijdnood) en veruit het makkelijkste programma heeft.
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Tata Steel Chess 2020

Bericht door Henk »

Kom er maar in, Jacco! (grafdelving, draadjes, etc ;-))
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3480
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Tata Steel Chess 2020

Bericht door Jacco »

Hoogovens 2020 is echt dood. Maar als mensen het voor 2021 willen gebruiken...
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3480
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Tata Steel Chess 2020

Bericht door Jacco »

Hoogovens 2021 kom er maar in : historici...
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Tata Steel Chess 2020

Bericht door Henk »

Het ging me er niet om dat mensen dit niet mogen gebruiken, Jacco. De suggesties was het juiste draadje aan te maken en de bijdrages over te hevelen.

Anyways; het was gisteren met die vallende stukken en een uitvallende liveregistratie in dat slotvluggertje een weerzinwekkende ontknoping van een prachtig toernooi.
Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1256
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Re: Tata Steel Chess 2020

Bericht door Geurt »

Met de winnaar die ik voorspelde na de eerste week. Het is een hele praktische speler ook die Van Foreest. Zag je mooi in die amageddon, waarin hij met een stuk minder Giri door de klok joeg.
Ik keek op van de regel dat er in de amageddon vanaf zet 60 een increment gold van 1 seconde. Maar zover waren ze nog lang niet.
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Tata Steel Chess 2020

Bericht door Henk »

Anish werd niet gevlagd, Geurt, al was dat wel de analyse in de liveuitzending. Anish gaf na zet 62 ofzo op in een verloren stelling. De liveuitzending was de draad kwijt door de omvallende stukken (Jorden tikte een loper om, vervolgens probeerde Anish de boel te redden en gooide nog meer om).

Het weerzinwekkende zat hem er in dat

a) Firouzja door de arbiters werd lastig gevallen / de zaal uit gewerkt. Nota bene zonder de klok stil te zetten. Hij nam maar snel remise (hetgeen prijzengeld scheelde lijkt me)
b) Een dergelijk toptoernooi met armageddon nonsense wordt beslist, en er geen rapid volgt.
c) dat ook nog slecht in beeld word gebracht, waardoor de eerste 2 uur na het toernooi voor het gros van de wereld onduidelijk was of Anish nu door de vlag ging danwel opgaf. En waarom.
Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1256
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Re: Tata Steel Chess 2020

Bericht door Geurt »

Ah, zo. De Volkskrant schrijft dat beide spelers de regels niet goed kenden. Bedoeld is dan misschien die incrementregel, Giri had kunnen doorspelen dan, mits de boel weer overeind te krijgen was in die paar seconden die hij nog had.
Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1256
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Re: Tata Steel Chess 2020

Bericht door Geurt »

Met het omgooien van stukken Tata winnen of verliezen is wel mooi natuurlijk.
Plaats reactie