Popquiz

In het bargedeelte mag je berichten plaatsen die niet direct met schaken te maken hebben.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

Hm,

nummer 1 weet ik zeker,
Nummer 6 komt bekend voor
Nummer 7 zou ik kunnen gokken wat de titel is.
Nummer 8 ken ik de zanger, maar hoe heet dat lied ook al weer.
Nummer 9 herken ik
Nummer 10 klinkt bekend, maar geen idee hoe het heet
Nummer 11 heb ik op cd ik denk dat ik de juiste titel weet, al ben ik bang dat ik nu twee bands door elkaar haal
nummer 13 heel bekend nummer, geen idee hoe het heet
nummer 14 zelfde als nummer 13 ,maar daarnaast heb ik hem ik hem op verzamelcd een jaar of 27 jaar geleden gekregen van mijn oma.

@Kees, gezien dat je als historicus beter bent in namen dan ik als it-er, denk ik dat je minimaal de helft weet.
Zeker nummer 1 is een aardige binnenkomer voor iedereen boven de 40 en een leuke knipoog naar een vorige quiz.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Popquiz

Bericht door Kees »

Ik vind die intro's een erg leuk idee, Peter, soms herken ik iets, maar weet ik het niet nader te duiden. Vertoont veel overeenkomsten met mijn schaakopeningen... dat dan weer wel...
Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1259
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Re: Popquiz

Bericht door Geurt »

De eerste is een makkie, daarna weet ik er zes helemaal niet. Morgen verder.
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Het blijft toch grappig hoe je je kan verkijken op zo'n quiz. De binnengekomen de oplossingen bekijkend, blijkt dat alles waarvan ik dacht dat het makkelijk was toch tegenvalt, terwijl de krakers moeiteloos zijn ingevuld.
Wat me vooral verbaast is dat tot nu toe bijna iedereen fragment 3 weet! Club, ga je schamen :-)

Verder wil ik nog even kwijt dat iedereen wel erg hoge standaarden voor zichzelf zet. Vaak krijg ik bij de inzending de opmerking mee dat hij moeilijk is, terwijl er toch aanzienlijk veel goede antwoorden gegeven worden. Bij de live popquizen en dus ook bij deze doe je het goed als je zo rond de 60% zit. Mensen die alle fragmenten goed hebben spelen vals of heten Leo Blokhuis.

Dus aan alle twijfelaars; luister nog een keer en kom op met die antwoorden; je kan zomaar een consumptie verdienen. Je hebt nog tot en met dinsdag.
You're gonna hear me roar
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Henk »

Peter Hoogakker schreef: Wat me vooral verbaast is dat tot nu toe bijna iedereen fragment 3 weet! Club, ga je schamen :-)
Geen nood, Peter. Heb 3 zojuist aangeklikt, zegt me helemaal niets. Dus aan de rest begin ik maar niet ;-)
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Pittige Quiz! Ik denk op 20 punten uit te komen en da's niet genoeg voor een lekker biertje vrees ik...
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Ok vrienden, de bedenktijd is voorbij, en het is tijd voor de oplossingen en de prijsuitreiking.

Het eerste fragment was een inkomertje, en inderdaad een knipoog naar de damesparade van John. Gezocht werd Hans de Booij, met zijn onvolprezen Annabel

Het tweede fragment had tot mijn verbazing helemaal niemand. Niet de titel en niet de artiest.. Het is toch alternatief(-ish), en er zitten gitaren in dus ik dacht dat dit wel punten zou opleveren. Het ging hier om The Waterboys met Don't bang the drum

Fragment drie is hartstikke fout, maar Nasty, de zangeres wordt zwaar onderschat. Eind vorige eeuw had ze hits samen met Melodie MC, en zong ze ook voor 2Static. Dit is haar eerste solonummer (voor zover ik weet) met de titel Een moment zonder jou

Het vierde stuk is de winnaar van het songfestival uit 2012. Je hoorde hier Euphoria van Loreen

Fragment 5 is van een tienerster uit de jaren 90. Ze is bekend van hits als Electric youth, Only in my dreams en natuurlijk van dit Foolish beat We hebben het hier over Debbie Gibson

Fragment 6 komt van one hit wonder Lipps Inc. en heeft de titel Funky Town

De 7e komt van een van de beste Nederlandse bands, hoewel dat natuurlijk erg persoonlijk is. Je hoort hier Ice Queen van Within Temptation. De stem van zangeres Sharon den Adel is een genot om naar te luisteren.

Fragment 8 is bij mij met name blijven hangen door de clip die er bij zat, de moeite om zo even aan te klikken. Het is natuurlijk Genesis met Jesus he knows me (Sorry Ton, niet Jesus he loves you....)

Fragment 9 blijft in de religieuze hoek. Het gaat hier om Joan Osborne met One of us
Had u "What if God was one of us" dan levert dat ook een vol punt op. Hé, zo ben ik.

Nummer 10 is de meest recente. Dat is goed te zien, want bijna niemand had hem goed. Jos kwam nog het dichtste bij, ik wist niet dat dit zijn smaak was. De uitvoerende is Lilly Wood & The prick & Robin Schulz, met de grote hit Prayer in C

Fragment 11 heeft een intro van dik 4 minuten, langer dan de meeste nummers in het geheel. U had hier geen moeite mee, het ging natuurlijk om Shine on you crazy diamond van Pink Floyd.

Nummer 12 leek mij toch heel herkenbaar van de Red hot Chilipeppers. Alleen Jaap echter wist dit (of gokte goed), de titel had niemand. Het ging hier om Venice queen

Fragment 13 was de makkelijkste; alle inzenders hadden titel en artiest. Ik hoopte nog dat mensen Bananarama zouden zeggen, maar u liet zich natuurlijk niet voor de gek houden. Het ging hier om Shocking Blue met Venus

Fragment 14 was ook een oudje die door de meeste wel herkend werd. White rabbit van Jefferson airplane was hier de oplossing.

Bij de titels ziet u hier en daar een streepje onder een letter, en had u deze op de goede plaats gezet dan kreeg u de oplossing van de bonus. Die bekende sportclub kan er maar één zijn natuurlijk, en dat is UCS De rode loper.

En dat brengt ons bij de einduitslag. Hoewel ik begreep dat hij lastig werd gevonden vind ik toch dat er goed gescoord is. De winnaar met 24 van de mogelijke 32 punten (75%!) is geworden Ton van Ingen. Ook van mij krijgt hij bij het kersttoernooi een drankje naar keuze. Als ie er nog een wint komt hij de avond kosteloos door.......

Ik wil iedereen bedanken voor zijn deelname, kans is groot dat er over niet al te lange tijd een nieuwe verschijnt.
Voor de volledigheid hieronder de complete uitslag.
Uitslag.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. De La La La Na Na Na ronde. Fragmenten met zeer indrukwekkende teksten, vaak heel kort, maar zeer herkenbaar ook. Dit keer geen speciale volgorde in de quiz, maar wel de uitdaging aan iedereen die niet Ton heet om hem van zijn derde gratis biertje tijdens het kersttoernooi af te houden, voor Ton de uitdaging om jullie van een gratis biertje af te houden.
Inzenden kan tot woensdagochtend 20 deccember 12:00 uur door een mail met je antwoorden te sturen naar jaapkamminga apenstaartje gmail.com . Liefst natuurlijk met zo veel mogelijk goede antwoorden. 1 punt voor iedere goede titel, 1 punt voor iedere goede artiest. Geen bonuspunten of speciale volgorde van de fragmenten dit keer.
Maximaal 30 punten te halen kortom, ik heb zo mijn vermoeden qua aantallen punten die gehaald kunnen worden door mensen, maar durf dat niet meer uit te spreken gezien de onverwachte wendingen in vorige quizes ;)
Rest mij slechts nog om jullie succes te wensen, en natuurlijk de fragmenten:

Fragment 1
Fragment 2
Fragment 3
Fragment 4
Fragment 5
Fragment 6
Fragment 7
Fragment 8
Fragment 9
Fragment 10
Fragment 11
Fragment 12
Fragment 13
Fragment 14
Fragment 15
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Hmmmm ... drie totaal onbekende. De rest ken ik wel, maar soms twijfel ik aan de juiste titel en een ander keer wil de artiest mij niet te binnen schieten. Morgen nog eens luisteren.

Mijn favoriet is zeker fragment 12, met 9 op een goede tweede plaats.
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

deze is leuk, goed verzonnen.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Zo, mijn oplossingen zijn ingelalaleverd.... Erg leuk weer Jaap, bedankt!
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Na drie inzeningen kan ik zeggen dat 2 fragmenten nog niet geraden zijn en dat op 4 fragmenten alle inzenders de volle score haalden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn als we komende woensdag de einstand opmaken.
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Nummer 12 ken ik, heerlijk irritant liedje, maar weet bij god niet wie ze is of hoe het heet. En 8 en 10 ken ik helemaal niet. Weer geen biertje dus, derde of vierde plek gok ik...

Leuk Jaap!
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

5 inzendingen inmiddels met nog ruim de tijd voor anderen om ook in te zenden. Nog 2 fragmenten bieden de kans om als eerste deze helemaal goed te hebben, dus grijp die kans. En te moeilijk? Er zijn 5 fragmenten die tot nu toe iedereen helemaal goed heeft, zijn dat ook jouw 10 startpunten?
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Popquiz

Bericht door Kees »

Slechts 8 startpunten (4 zekere, ik begon hoopvol met nr. 1); twee bekende waar ik niet op kan komen, de rest zegt me niets... kortom, geen popkenner (meer)... Ik luister dan ook al sinds de jaren '70 niet meer naar pop, met uitzondering van een korte periode new wave en neue welle.... ook niet naar radio vanwege het ziekelijke gebral van ego-rukkers die zich dj noemen (en daarvoor ook nog vorstelijk betaald worden). Het thema 'na na na' nodigt ook wel uit tot ultieme stompzinnigheid natuurlijk. Ik wil maar zeggen: het ligt heus niet aan mij, of dat ik een ouwe lul ben of zo, maar aan de verregaande stompzinnigheid die de samenleving meer en meer infiltreert, en helaas niet meer te negeren is, zelfs niet op sites van een helaas uitstervend fenomeen van redelijkheid: de schaakclub! ('Wat is dat, een schaakclub?', vroeg de dj, waarna hij snel overging op een 'cooler' onderwerp). En dan die Jaap! LInkse jongen van de Fietsersbond, die nu taal uitslaat alsof-tie de postcodeloterij aan de man wil brengen! Waar moet het heen met deze wereld?
Plaats reactie