Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december 2011

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door Majnu »

1.Tc7 is praktisch gezien een goede zet inderdaad. De vraag is of de betere positie van de zwarte koning later doorslaggevend zal zijn. De zwarte koning komt snel op veld e5.

1. Ta7 lijkt me niet goed. Zwart ruilt dan op e3 en speelt vervolgens de toren via d5 naar c5.
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door Timo »

Kees schreef:Er is in ieder geval iets waarin wij veel beter zijn dan Wijk bij Duurstede: de biervoorziening. Die was om te huilen.
Misschien serieus iets om reclame mee te maken: wij hebben een goede bar met lekker bier in veel soorten. De schakers weten dat dat een uitzondering is, bij toernooitjes in buurthuizen etc.
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door PeterT »

Timo schreef:
Kees schreef:Er is in ieder geval iets waarin wij veel beter zijn dan Wijk bij Duurstede: de biervoorziening. Die was om te huilen.
Misschien serieus iets om reclame mee te maken: wij hebben een goede bar met lekker bier in veel soorten. De schakers weten dat dat een uitzondering is, bij toernooitjes in buurthuizen etc.
Ook een idee om "Wijk" een hint te geven dat het bier onder de maat was ? Heb je misschien volgend jaar minder/niets om over te klagen.
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door Timo »

Is ook zo.

Ik zou de reclame voor het bier trouwens uitbreiden tot iets als: Leuke lokatie met sfeer, goede bar met veel soorten bier.

Dat er dit jaar weinig mensen kwamen bij het DRL-Rapid zal wel vooral te maken hebben gehad met het feit dat het niet op de KNSB-kalender stond, want dat is voor veel schakers de standaardbron. Bij alle waardering voor het werk dat de organisatie heeft verzet vind ik het wel een beetje suf dat ze daar niet voor hebben gezorgd. Als je merkt dat de SGS het niet doorgeeft, neem je toch zelf contact op met de KNSB?
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door Kees »

Timo, het is een punt dat je onopvallend moet noemen, maar waar je niet de nadruk op mag leggen (hoort wie het zegt). Het volgende punt heeft er misschien mee te maken. Ik denk dat ons aanvangstijdstip van 12.00 uur niet goed (meer) werkt. Dat is ooit gekozen in een tijd dat de meeste Rode Lopers voor 12.00 uur hun nest niet uit konden komen. Die tijden zijn voorbij. Worden we met zo'n aanvangstijdstip nog wel serieus genomen? Het hoeft voor mij niet meteen 10.00 uur te zijn, maar 10.30 mag best. En dan: bij DRL maar 5 partijtjes in een groep van 6. In Wijk speel je 7 partijen in groepen van 8. Veel leuker. En om kwart over vier klaar.
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door Kees »

Ik moet overigens wel even melden dat het eerste biertje inderdaad erg lauw was, omdat de tapper - een goedbedoelende vrijwilliger - vergeten was de stekker van de koeler in het stopcontact te steken, maar dat het volgende biertje wel koud was. En dat kreeg ik toen van diezelfde jongen gratis, vanwege het geleden malheur.
Hulde voor deze barjongen, dus.
Blijft het feit dat een biertje uit een huistap voor 1,50 euro wat armoedig is, zeker als er geen enkel alternatief is. De overige prijzen van de bar waren overigens zeer schappelijk.
Zo'n erwtensoepje voor 1,50 is ook een aanrader voor toernooi-organisatoren.
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door PeterT »

Aanvang 11.00 lijkt me een goed gemiddelde! Een late(re) aanvangstijd is voor mensen van "ver" juist aantrekkelijk.
Onze aanvangstijd van 12.00 wordt trouwens ook zelden of nooit gehaald. Inkorten tot 20 of 15 min. kan ook meer partijen opleveren.
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Johan
Berichten: 45
Lid geworden op: vr dec 05, 2008 19:22

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door Johan »

voor 3 uur denk ik aan schaken noch bier. Halverwege lekkere soepmaaltijd Prijsuitreiking uurtje of 10-11
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1467
Lid geworden op: do jan 20, 2005 13:21
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door Pieter »

PeterT schreef:Aanvang 11.00 lijkt me een goed gemiddelde! Een late(re) aanvangstijd is voor mensen van "ver" juist aantrekkelijk.
Of juist niet. Mensen die ver wonen nemen niet de moeite om die hele reis te maken voor 5 potjes. Ik ben het wel met Kees eens.
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door PeterT »

Ook de rest van mijn "post" lezen Pieter!
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1467
Lid geworden op: do jan 20, 2005 13:21
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door Pieter »

PeterT schreef:Ook de rest van mijn "post" lezen Pieter!
Heb ik gedaan. En nu? What's your point?
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door PeterT »

Pieter schreef:
PeterT schreef:Ook de rest van mijn "post" lezen Pieter!
Heb ik gedaan. En nu? What's your point?
Inkorten van partijen geeft ook meer partijen! Zo maken die mensen die verre reis voor meer dan 5 potjes zonder het aanvangstijdstip veel te vervroegen, dus!
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door Henk »

Als de partijen ingekort worden, zakken jou kansen Peter. Maar niet doen dus, beter op tijd beginnen.
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Kromme Rijn-toernooi in Wijk bij Duurstede, 10 december

Bericht door Kees »

Maar Peter is dan ook nog een van die mannen die 's nachts moeten werken en pas om vier uur in hun nest liggen. Mijn punt is juist dat dit soort mensen vroeger misschien onze doelgroep was, maar dat dit nu achterhaald is (ja, ook ik behoor tot die verburgerlijkte doelgroep).
Plaats reactie