Verwelkoming nieuwe forumleden.

Moderators: Arnold, Jacco

Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Welkom terug, Paul!
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Welkom Hendrik en Sybrand! Veel plezier op het forum!
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Welkom Fred Jonkman!
Vragen over het forum kan je hier stellen of bij een van de forumbeheerders: Arnold, Rody, en Majnu.
Gebruikersavatar
Forumbeheerder
Berichten: 49
Lid geworden op: wo apr 05, 2006 10:43

Bericht door Forumbeheerder »

Nieuwe forumleden: Simon en Arjan.
Welkom!
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Na twee partijen te hebben gespeeld in de interne competitie en de sfeer van De Rode Loper te hebben geproefd is Karel lid geworden van onze club. En nu is hij ook actief op het forum.
Welkom Karel!
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Roy heeft het forum gevonden en wordt aanstaande woensdag lid van DRL.
Welkom Roy!
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

En ook Jelle heeft zich bij ons aangesloten.
Welkom Jelle!
Arnold
Berichten: 3528
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Bericht door Arnold »

Jelle Kip of Jelle Kipp?
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Ja.
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Wouter is vanaf vandaag lid van het forum. Welkom Wouter!
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Bericht door PeterT »

Arnold schreef:Jelle Kip of Jelle Kipp?

"Kipp" natuurlijk van het wereldberoemde toestel van Kipp

Van "Wiki"

In 1842 publiceerde Kipp de resultaten van zijn onderzoek naar de waarneming van arsenicum in de lever en nieren van konijnen. Voor dit onderzoek had hij gebruikgemaakt van een apparaat voor het genereren van waterstof, dat in 1836 was ontwikkeld door de Engelse scheikundige James Marsh. Omdat de ontwikkeling van de waterstof niet gemakkelijk op ieder moment kon worden afgebroken, was Kipp niet heel tevreden over dit apparaat. Hij besloot daarop zijn eigen gasgenerator te ontwerpen. Zijn eerste exemplaar werd gemaakt door de Duitse glasblazer Geissler; dit exemplaar was nog erg kwetsbaar. Kipp maakte nog datzelfde jaar een nieuw ontwerp, waarvan het eerste exemplaar ook weer door Geissler werd vervaardigd. Dit exemplaar zou model staan voor alle latere versies van het 'toestel van Kipp'. In 1844 publiceerde hij een beschrijving van zijn instrument in het "Tijdschrift voor Handel en Nijverheid". Het oudst bekende exemplaar van het toestel van Kipp is in het bezit van Museum Boerhaave in Leiden. Dit toestel heeft een hoogte van 62 centimeter en is gemaakt tussen 1845 en 1875.
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Verwelkoming nieuwe forumleden.

Bericht door Majnu »

Peter Das is vanaf vandaag ook forumlid.
Welkom Peter!
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Verwelkoming nieuwe forumleden.

Bericht door Majnu »

Jeroen Weelink is vanaf vandaag actief op het forum.
Welkom Jeroen!
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Verwelkoming nieuwe forumleden.

Bericht door Majnu »

Nieuw lid Henk Dissel is vanaf vandaag actief op het forum.
Welkom Henk!
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4390
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Verwelkoming nieuwe forumleden.

Bericht door HenkDizz »

Hartelijk dank, Majnu!

Kort iets over mijzelf. Ik ben 52 jaar. Begonnen met schaken in 1973 bij de jeugd van SC Zeist. Vanaf 1974 bij de senioren. Langzaamaan omhoog geklommen via groep 4 naar groep1. In 1976 bestuurslid (secretaris) geworden. Volgens de KvK was ik gezien mijn leeftijd (17) nog niet gemachtigd te tekenen (...) Ook een aantal seizoenen w.l. extern bij Zeist geweest. In 1983 lid geworden bij Oud Zuylen. Bij Oud Zuylen heb ik meerdere jaren KNSB gespeeld. Zeker de seizoenen met Erik Knoppert en Arie Schwartz waren leerzaam. In 1984 verhuisd naar Utrecht (Lunetten). Bij OZ o.a. een aantal jaar voor het clubblad gezorgd. Vanaf 1989 ben ik bij ziekenhuis Overvecht gaan werken. Vanaf die tijd ook weer voor Zeist (KNSB) gaan spelen en heb ook daar voor het clubblad gezorgd. Omdat ik niet echt kon kiezen tussen OZ en Zeist ook een aantal jaren lid van beide (dinsdag) verenigingen geweest. Na een 0 in de interne bij a ging ik weer een tijdje bij b spelen totdat ik daar een 0 scoorde. Niet echt ideaal. In 1996 ben ik naast OZ op vrijdag bij DBC gaan spelen. Dat viel beter te combineren! Ook voor DBC heb ik KNSB gespeeld. Schaaktechnisch braken toen de beste jaren aan: voor het eerst de 2000-grens geslecht (2061 top) Clubkampioen werd ik bij DBC in 2006 en 2008. In 2006 ben ik naar Leidsche Rijn verhuisd.De laatste seizoenen heb ik weinig gespeeld. Afgelopen seizoen kelderde mijn rating van 1965 naar 1846 (mijn laagste ooit!). Bij De Rode Loper hoop ik het plezier in het spel weer terug te vinden! Niet meer dat pokkenend op de fiets naar de Bilt, maar iets dichter bij huis. Helaas kan ik niet wekelijks ,mijn nachtdiensten( ziekenhuisbeveiliging) laten dat niet toe. Voorlopig dus ff rustig aan. Voor Wijk aan Zee (speel daar vanaf 1996 mee) heb ik inmiddels vakantie aangevraagd en alvast een hotel geboekt. Ik heb er dus weer zin in!
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Plaats reactie