Moira Vierkampen: 22, 26 en 29 september

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3484
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Moira Vierkampen: 22, 26 en 29 september

Bericht door Jacco »

Wees blij, Morphy is dood.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Moira Vierkampen: 22, 26 en 29 september

Bericht door Kees »

Ik speelde in de laatste ronde nog lang om de groepswinst, maar kwam er met zwart (Slavisch) uiteindelijk niet doorheen. Remise dus, waardoor mijn tegenstander groepswinnaar werd en ik slechts 3e. Ik denk dat ik 1 ratingpunt gewonnen heb, net niet genoeg om de 50 punten verlies van 'Amsterdam' te compenseren.
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Moira Vierkampen: 22, 26 en 29 september

Bericht door HenkDizz »

Jij hebt tenminste nog 1 punt gewonnen: de rest m.u.v. Henk heeft flink ingeleverd helaas.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Moira Vierkampen: 22, 26 en 29 september

Bericht door Henk »

Ik speelde ook om de groepswinst die ik bij winst had. Helaas bleef ik steken op remise. Was weer nergens voor nodig denk ik, maar moet het nog bekijken. Ik vermeed het Frans wat Ewoud natuurlijk geplugged had en speelde weer iets wat ik niet eerder gespeeld heb. Dat kende Ewoud ook wel een beetje maar toch deed ie het niet optimaal en kwam ik in het voordeel. Een dubbele aanval op toren en paard durfde ik niet vanwege m'n koningsstelling, maar had waarschijnlijk gewoon gewonnen. Wat later ruilde ik iets te vlot af met een pion meer. In tijdnood zag ik denk ik spoken en accepteerde de remise. Vooruit maar weer. Het weggeven van de stelling in ronde 1 was duur dit jaar. Geen beker.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Moira Vierkampen: 22, 26 en 29 september

Bericht door Henk »

Dit was de stelling waarin ik na lang nadenken afzag van Df5:



Toch terecht, want Stockfisch geeft voor die zet +0.00 na Db4 van wit. Maar de zet heeft natuurlijk een stevig de mist in gaan risico. Ewoud had de zet Df5 achteraf desgevraagd niet eens gezien...
Plaats reactie