Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2012

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1259
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Geurt »

Rode Lopers slaan toe:

Majnu 1
Peter D. 1
Tanja 1
Geurt 1
Henk 1/2
Almer 1/2

Truste!!
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Majnu »

peterdas schreef:
Mooi Majnu! Jij wist natuurlijk niet wat je zag toen je tegenstander 15. .. Pb8 speelde, of wel...
Eerlijk gezegd duurde het zeker 15 à 20 seconden voor ik zag dat ik mat in 1 kon geven. Het is een vreemde penning.

Mooi dat we deze ronde een ruime plusscore hebben gehaald.
Ik mijn groep staan Marcel Flohr en ik gedeeld eerste. Het wordt een spannende laatste ronde.
almer
Berichten: 493
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door almer »

Gisteren een spannende pot gespeeld die alle kanten op had kunnen gaan. In het middenspel kreeg ik aanval op wits verzwakte koningsstelling. Maar na een ik nu denk niet het beste plan kon wit het gif uit mijn aanval halen en kantelde de partij. Ik mag blij zijn dat mijn tegenstander het toen niet afmaakte. Tijdens de partij zag hij gelukkig niet hoe. In een voor mij slechter eindspel besloten we tot zetherhaling. Al met al gaf remise wel een passend beeld van de partij.
peterdas
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 09:29

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door peterdas »

almer schreef:Gisteren een spannende pot gespeeld die alle kanten op had kunnen gaan. In het middenspel kreeg ik aanval op wits verzwakte koningsstelling. Maar na een ik nu denk niet het beste plan kon wit het gif uit mijn aanval halen en kantelde de partij. Ik mag blij zijn dat mijn tegenstander het toen niet afmaakte. Tijdens de partij zag hij gelukkig niet hoe. In een voor mij slechter eindspel besloten we tot zetherhaling. Al met al gaf remise wel een passend beeld van de partij.
En hoe staat het er nu voor in jullie groep? Nog kansen op de eindoverwinning, Almer?
Geurt schreef:Rode Lopers slaan toe:

Majnu 1
Peter D. 1
Tanja 1
Geurt 1
Henk 1/2
Almer 1/2
Klasse dat Tanja nog gewonnen heeft! Het torenoffer was toch correct, dus?
almer
Berichten: 493
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door almer »

peterdas schreef: En hoe staat het er nu voor in jullie groep? Nog kansen op de eindoverwinning, Almer?
1 speler op 0,5
2 spelers (waaronder ik) op 1
1 speler op 1,5

Het kan nog!
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Kees »

Het doet mij bijzonder veel deugd dat Geurt zich wederom ('in de geest van zijn coach') naar de overwinning heeft 'gefrommeld'. Ik zie uit naar de partij. Jammer dat Henk weer niet van zo'n snotneus wist te winnen.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Henk »

Mijn partij tegen Joris Kokje. Ik had natuurlijk moeten winnen. Waarschijnlijk eerste en laatste keer tijdens m'n leven dat dat tegen hem kon. Hij moet nog leren wat langer na te denken. Ik verspeelde de winstkansen, kwam volstrekt verloren te staan, maar had op het eind alsnog kunnen winnen. Al met al toch wel tevreden dat ik met remise wegkwam.

Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Henk »

Kees schreef:Jammer dat Henk weer niet van zo'n snotneus wist te winnen.
Ja, het is mijn lot :-) Overigens won deze snotneus een paar weken terug nog van Kasim Wandy. De nederlands kampioen in de leeftijd van Joris doet trouwens ook mee, en heeft in groep D al 2 punten.
Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1259
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Geurt »

Mijn partij met zwart tegen Arnold Heesbeen was een Scandinaviër. Het was duidelijk dat hij niet op bekend terrein was en hij vergat na ongelijke rokades (wit kort, zwart lang, heel gebruikelijk in deze opening) op te rukken op mijn damevleugel. Zelf kwam ik er op de koningsvleugel niet echt door, ondanks een half open lijn met beide torens erop. Zoals wel vaker als er wat druk op de klok zit en het wat later wordt, begint er wat te kraken aan de overkant. Heesbeen maakte het wel bont, hij gaf zonder enige aanleiding of dreiging een stuk weg. Ik heb er vijf minuten over gedaan om het überhaupt te zien en daarna nog vijf minuten blundercheck ingelast. Daarna kon ik het gemakkelijk afmaken. Punt inderdaad weer lekker bij elkaar gefrommeld, dat zijn de lekkerste. Twee punten binnen nu met zwart, vrijdag met wit tegen de nummer twee, die 1,5 heeft. We gaan weer schaamteloos aanvallen, uiteraard alleen na goed overleg met de coach.
Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1259
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Geurt »

Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Kees »

Geduld is een schone zaak, Geurt. De betere schaker weet: die fout komt wel.
En als je ze dan ook nog een beetje zenuwachtig maakt door dreigend te spelen...
Professioneel afgestraft!
Maar inderdaad, weinig doortastend gespeeld door wit.
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Majnu »

Succes vanavond allemaal!
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Majnu »

Eindstand voor de Rode Lopers.

Groep C: Majnu 2e
Groep D: Peter D. 2e
Groep H: Almer 2e
Groep K: Alex 1e
Groep L: Geurt 1e
Groep M: Henk v L: 3e
Groep N: Tanja: 3e

Tegen Gavin Wallace speelde ik in de laatste ronde met zwart. Om eerste te worden had ik een overwinning nodig. Na zet 2 van wit was ik out-of-book. Toch kwam ik goed uit de opening door gezonde zetten te doen. Ik heb lang beter iets gestaan, maar wist het niet af te maken. Met weinig tijd op de klok vond ik het aannemen van een stukoffer te riskant. Achteraf gezien bleek het een foutief offer te zijn. De afwikkeling naar een eindspel was een misschatting van mijn kant. Ik dacht dat het gewonnen zou zijn maar remise bleek de juiste uitslag.



Al met al leverde dit toernooi een kleine rating winst op. Van 1866 naar 1879 volgens Henks ratingcalculator.
Almer had een trotse glimlach in de kroeg. Hij is de 1600-grens gepasseerd!
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Kees »

Geurt, de coach is trots op je!
Misschien zie ik je nog in de molen vandaag...
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Henk »

Ik had een eenvoudige avond tegen Ernst Schreuder (1477):



Ik was voor 10 uur klaar, buurman Joris Kokje had toen mijn tegenstander uit ronde 1 al opgeveegd.
Plaats reactie