Tata Steel Chess 2012
-
Re: Tata Steel Chess 2012
Zo mogen we het horen, Geurt en Chris... ben nog benieuwd naar de verslagen van de anderen.
-
Goed werk Geurt, wij zijn apetrots op je!
De anderen natuurlijk ook met hun successen, en Henk, tja, ik vond je opmerking vooraf - remise aanbieden op de 1e zet, ik hoop niet dat je het daadwerkelijk hebt gedaan - al niet spreken van een juiste instelling; en daar word je dan natuurlijk voor gestraft.
De anderen natuurlijk ook met hun successen, en Henk, tja, ik vond je opmerking vooraf - remise aanbieden op de 1e zet, ik hoop niet dat je het daadwerkelijk hebt gedaan - al niet spreken van een juiste instelling; en daar word je dan natuurlijk voor gestraft.
Tata Steel Chess 2012
Ik won de laatste ook. Ik had dacht ik gelezen dat de eerste en tweede speler een groep hoger mogen ?
Ik ben dus tweede geworden. Erg leuk toernooi. De laatste partij was een wilde partij. Het leek een beetje een slome snelschaak partij.
Ik ben dus tweede geworden. Erg leuk toernooi. De laatste partij was een wilde partij. Het leek een beetje een slome snelschaak partij.
-
Ik speelde dan ook tegen een Belgisch jongetje van 13, de sterkste in de groep. Dat is natuurlijk wel wat anders dan een samengeknepen billentype van 27. Ik kwam ondanks de complicaties wel op voordeel, maar dat kostte veel tijd. Hij speelde natuurlijk snel. Uiteindelijk meende ik de kwaliteit terug te moeten geven, en mistte ik ergens de juiste voortgang. Het mocht niet zo zijn.Geurt schreef: Henk verloor, waardoor hij in groep 8 blijft, ondanks een eveneens flitsende start met 2 uit 2. Verschil moet er zijn.
-
@Kees: lees je opmerking nu pas. Nee, ik heb natuurlijk geen remise aangeboden. Zou ook zinloos zijn. Die belgische knaap moest winnen om de groep te winnen. Ik had aan het eind geloof ik enige toeschouwers van de club (o.a. Peter Das), maar nadat ik met genoemde knaap effe in de kantine had gezeten was iedereen gevlogen. Heb zelf nog niet geanalyseerd, maar denk dat ik de winst heb laten glippen met h6 ipv g6 (gaatje maken).
-
Lekker wild, Arjan!
- HenkDizz
Je hebt je in elk geval goed vermaakt in Wijk aan Zee, Arjan!
Tijd voor een 10-kamp :-)
Tijd voor een 10-kamp :-)
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
-
In deze variant kan toch gewoon ipv 22. Qxh7 22.Tf6 gespeeld worden?Arjan schreef:( 19... c5! De betere zet 20. Rhf1 Nd4 21. Re7+ Kc6 22. Qxh7 Een stuk achter tegen een pion en misschien wat dreiging. Met goed spel kan zwart het voordeel behouden. )
Dan haal je na de dame ook de loper op en houdt wit D,T,L tegen T,T,P voor zwart, oftewel een toren vóór...
-
Hoe ik de groepswinst liet glippen:
-
Mag een paard ook terug dan?Arjan schreef:@ Arnold
Pe6 houdt toch alles tegen ?
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Nieuwsberichten
-
Mijn Tata begon toch wel redelijk dramatisch. Op vrijdagavond speelde ik tegen een jochie van 15 en in 15 zetten veegde hij me compleet van het bord. Naarmate ik steeds slechtere zetten produceerde, ging hij steeds beter spelen. In de analyse achteraf, met bier en een paar schakers van mijn vorige club in Rotterdam, begreep ik echt niet hoe het kwam dat ik dat soort zetten had gespeeld. Toch vervelend als je zo'n partij aan ex-clubgenoten laat zien. Hoogtepunt was de reactie van een van hen: "Almer, je bent een bange schaker." Het jammere was dat ik verwachtte dat mijn overwinnaar die andere 2 uit het pouletje ook wel even over de knie zou leggen, terwijl dat helemaal niet gebeurde! Zowel zaterdag als zondag blonk z'n spel in wisselvalligheid... Hoe dan ook, na zo'n begin kon het voor mij natuurlijk alleen maar beter gaan. En de volgende dag inderdaad een betere partij. In ieder geval een echte partij waarbij mijn tegenstander en ik er allebei vol in gingen. In een benoni zette ik (wit) mijn pionnenmars door het centrum door, mijn tegenstander deed hetzelfde op de damevleugel. Helaas was hij net iets sneller en dat besliste de partij. 's Avonds gezellig met wat Rotterdammers en Rode Lopers gegeten bij de Italiaan, ondanks dat de serveerster hardnekkig bleef weigeren in te gaan op Chris' pogingen om haar haar keukengeheimen te ontfutselen. En als de resultaten uitblijven wordt het vanzelf laat in het cafe. Zondag na een lange strandwandeling (naar het noordzeekanaal, en weer terug uiteraard) vermoeid en opgefrist tegelijkertijd aan het bord verschenen. Vol goede moed begon ik aan de partij (dank voor de aanmoedigingen Henk!). En om de spanning niet ondraaglijk te houden: gewonnen, jaaaaaaaaaaaa. Mijn tegenstander liet zien dat hij het niet leuk vond om met wit in een Franse partij terecht te komen: hij mishandelde zijn stelling, ging steeds chagrijniger kijken en als z'n maatje langs kwam zuchtte hij en putte zichzelf uit in excuses. Volgend jaar hoogovenslustrum: 75 jaar. Een tienkampje dan maar, toch!?
- Majnu
- Contacteer:
Leuk verslag, Almer. Die winstpartij willen we natuurlijk zien!
Als ik het goed heb vertrekken vandaag of morgen onze twee T's richting Wijk: Timo en Tanja. Succes allebei!
Als ik het goed heb vertrekken vandaag of morgen onze twee T's richting Wijk: Timo en Tanja. Succes allebei!
-
Ah Majnu, ik was er net mee bezig: