C groep Simon t op bord 1.
B groep René v op bord 3
50e OKU tijdens Hemelvaart
Moderator: Jacco
- Jacco
Re: 50e OKU tijdens Hemelvaart
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
- Jacco
Rene v
En Simon T hebben prijzengeld
En Simon T hebben prijzengeld
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
-
Ik had een bizarre vijfde wedstrijd, waarin mijn tegenstander vlagde toen hij een zet verwijderd was van driemaal dezelfde stelling maar te lang peinsde over eventuele winstmogelijkheden. Ik mocht daarom ronde zes in op bord een, tegen de koploper met 5 uit 5. Ikzelf had 4.5, dus winst zou mij de winst in de groep opleveren. Ik verloor een pion in de opening, won wat later de kwaliteit maar kwam in een heel moeilijk eindspel terecht waarin de tegenstander met een vrijpion en loperpaar veel compensatie had voor de kwaliteit. Uiteindelijk ging ik in de tijdnood de mist in, waardoor mijn tegenstandster volkomen terecht met zes uit zes de groep won. Wel mooi toernooi gehad!
- HenkDizz
Een voor jezelf leerzaam toernooi, Simon. Je ronde 5 partij was buitengewoon boeiend. Eerst een theoretische variant waar je met groot voordeel uit tevoorschijn kwam. Vervolgens een interessante materiaal verhouding. De kwal teruggeven en 2 pluspionnen overhouden was ook niet slecht. Uiteindelijk misten jullie allebei de winst. Jij had met je koning via het centrum weg kunnen lopen. Hij had jou in een matnet. Ik dacht aanvankelijk dat 1-0 een notatiefout was totdat ik zag dat je voor de indeling aan bord 1 zat.
Helaas ging die partij verloren.
Ik heb de ochtend partij van licht commentaar voorzien
Helaas ging die partij verloren.
Ik heb de ochtend partij van licht commentaar voorzien
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
-
Het lijkt erop dat de Rode Lopers het over het algemeen goed gedaan hebben...
Kees 3 uit 6?
Kees 3 uit 6?