OKU: Vrijdag 9 t/m zondag 11 juni 2017

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: OKU: Vrijdag 9 t/m zondag 11 juni 2017

Bericht door Timo »

Wat een thriller vanmiddag. Machteld van Foreest (9) speelde me helemaal zoek, maar ik kon m'n lijden net lang genoeg rekken om uiteindelijk nog te winnen. Majnu had het al voorspeld: 'Timo is altijd bikkelhard in de laatste ronde.' Zo toch nog 4 punten gehaald en geen noemenswaardig Eloverlies geleden. Met de partij hierboven won ik Jan Timmans boek over Curacao 1962.

Chris won net als vorig jaar in de laatste ronde van Nils Neisingh en kreeg de prijs voor de snelste overwinning, die hij in elk OKU een keer binnenhaalt. Hij kwam op 3,5 punt en vond dat niet goed en niet slecht. Almer speelde remise tegen Judith van Amerongen en eindigde een beetje teleurstellend op 3. Mitchel met 2 en Henk met 1,5 zullen het toernooi wel snel willen vergeten. Arnold verloor In de laatste ronde een (volgens mij) veelbelovende Blackmar-Diemer-achtige stelling en was ook niet tevreden met z'n 3,5 punt in de C. Kortom, wat je ook van de resultaten kunt zeggen, we zijn schakers met een gezonde dosis ambitie.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: OKU: Vrijdag 9 t/m zondag 11 juni 2017

Bericht door Henk »

Majnu schreef: Goed om te lezen dat Henk gewonnen heeft.
Ja, in deze stellling deed ik de slotzet:



Vanmiddag liep het fout. Geen best toernooi. Paar goede stelling uit handen laten vallen.
Arnold
Berichten: 3515
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Re: OKU: Vrijdag 9 t/m zondag 11 juni 2017

Bericht door Arnold »

Mooie slotzet!
Waar Almer en ik

f6

zouden spelen, speelde Henk het veel dwingender

Pxe6!

Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: OKU: Vrijdag 9 t/m zondag 11 juni 2017

Bericht door Henk »

Grappig. Ik heb de zet van Arnold en Almer nooit gezien of overwogen. Ik had eerder f5 gespeeld met het idee fxg6 met mat op h8. Toen ik zat te controleren of tussenschaakjes en/of loperverlies kwaad kon, zag ik de door mij gespeelde zet. De zet van A&A lijkt me trouwens ook nog lang geen mat? (Td8 etc.)
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: OKU: Vrijdag 9 t/m zondag 11 juni 2017

Bericht door Timo »

Mooie zet inderdaad, Henk. Ik keek ook als eerste naar f6, daarna naar fxg6.
Arnold
Berichten: 3515
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Re: OKU: Vrijdag 9 t/m zondag 11 juni 2017

Bericht door Arnold »

Na mijn 1e kennismaking met OKU kan ik terugzien op een intensief weekend met 6 partijen tegen 4 kinderen en 2 volwassenen. Het resultaat: ik heb 2 kinderen blij gemaakt, één met een Elo van 1190 (een aardig meisje van 13) en één met 1269 (een soort Cartman van 9, diverse associaties drongen zich als vanzelf aan mij op, vooral ná de paprikachips).
Totaal 3,5 punt. Dit resulteert in een geschatte nieuwe rating van 1470....
Tip: doe alleen mee in de B-groep, nooit in de C-groep. Als je daar wint, krijg je er hooguit 2 Elo bij en als je verliest halveert je rating.
Desalniettemin genoten, ook al was het wat veel schaak en wat weinig Hendrik.
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Plaats reactie