Schaakfestival Groningen 2011

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

peterdas
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 09:29

Re: Schaakfestival Groningen 2011

Bericht door peterdas »

En een halfje in ronde 4. Een duidelijke plusremise, maar ik kon geen winstplan vinden. Mijn tegenstander (1700) accepteerde mijn remiseaanbod enigszins verbaasd. Jammer. Gemiste kans waarschijnlijk. Maar goed, de 50% doelstelling is in elk geval gehaald.
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Schaakfestival Groningen 2011

Bericht door HenkDizz »

Niet alleen zeker van 50% maar inmiddels ook al een overscore van 0,86! Morgen er met wit nog een keer tegenaan. Wederom een (veel) oudere tegenstander. Die zit er vast doorheen na 4 dagen:-) Succes!
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Schaakfestival Groningen 2011

Bericht door Majnu »

Succes in de laatste ronde!
Groeten uit Belgie.
peterdas
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 09:29

Re: Schaakfestival Groningen 2011

Bericht door peterdas »

En ook in de laatste ronde nog een halfje. Dat maakt 3 uit 5, dus daar ben ik meer dan tevreden mee. Het was een slopende ellenlange laatste partij, waarbij mijn tegenstander (1717) van geen remise wilde weten. Pas nadat we in een ingewikkeld paard + pionneneindspel terecht waren gekomen, bood hij met nog 9 minuten op de klok (ik had nog 20) remise aan. Ik twijfelde even, maar accepteerde toch maar. In de post-mortem vonden we winstgangen voor beide kanten, maar remise was waarschijnlijk toch het meest logische resultaat.

Henk en Majnu bedankt voor de aanmoedigingen. Het heeft geholpen... En Majnu veel plezier in België!
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Schaakfestival Groningen 2011

Bericht door HenkDizz »

Een mooie toernooiresultaat ter afsluiting van het jaar, Peter! Een punt overscore levert je ook weer de nodige ratingwinst op. Gezien de partijen die ik van je gezien heb moet je snel de 1500-regionen verlaten. Je zal nu al in de 1600 zitten de SGS meegeteld. Da's mooi Das!
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Plaats reactie