Rode Loper Rapid 2011

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Majnu
Contacteer:

Re: Rode Loper Rapid

Bericht door Majnu »

Perfect. Dankjewel.

Bijlagen zijn trouwens alleen zichtbaar voor Rode Lopers. Forumbezoekers die geen forumaccount hebben kunnen de bijlagen niet downloaden. Dus niemand hoeft te vrezen voor het uitlekken van zijn/haar openingsgeheimen.
Pieter
Contacteer:

Bericht door Pieter »

Heeft iemand de kruistabellen meegenomen? Zou wel leuk zijn om die op de website te zetten.
Pieter
Contacteer:

Bericht door Pieter »

Majnu schreef:Perfect. Dankjewel.

Bijlagen zijn trouwens alleen zichtbaar voor Rode Lopers. Forumbezoekers die geen forumaccount hebben kunnen de bijlagen niet downloaden. Dus niemand hoeft te vrezen voor het uitlekken van zijn/haar openingsgeheimen.
En de liveborden dan? Daar kan iedereen toch de partijen terugkijken?
Majnu
Contacteer:

Rode Loper Rapid

Bericht door Majnu »

Ja, dat is waar. Op de live borden zijn de partijen te zien.
Henk

Bericht door Henk »

Tot ik ze over een x aantal dagen opzij schuif.
PeterT

Bericht door PeterT »

Goed werk, Henk, Jan en Bas! Een kostelijk tornooi zou Monique zeggen.
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Majnu
Contacteer:

Rode Loper Rapid

Bericht door Majnu »

PeterT schreef:Een schaakvriendin van mij uit Den Haag komt gezellig meedoen. Deze dame houdt, behalve van schaken, ook wel van een verbaal weerwoord. Er zijn vast meer Rode Loper(s) die dat een uitdaging vinden. Mij is het al aardig gelukt.
Was zij de dame met de aanstekelijke lach?
Majnu
Contacteer:

Rode Loper Rapid

Bericht door Majnu »

Ps: heb je mijn email ontvangen Peter?
PeterT

Bericht door PeterT »

Drie-en-een-half uit vijf november! (subjectieve belevenissen uit groep 3, en later)

In een wel heel drukke tijd qua werk, en carrière, voor mij, had ik deze dag vrijgehouden voor het befaamde eigen Rode Loper rapidtoernooi. Uitnodigingen strooide ik o.a. rond in Den Haag en Amsterdam, waarbij die uit Den Haag werd beantwoord door Monique, een inmiddels goeie (schaak)vriendin, die ik in Delft op een rapidtoernooi tegenkwam, begin september. Zij liet, na enig aandringen, haar keuze vallen op Utrecht i.p.v. een haar vertrouwd toernooi op dezelfde dag, ergens anders in den lande.
Jan Prins kreeg het, als organisator, voor elkaar 3 van deze “kippen” in 1 hok te plaatsen zodat “haantje” Almer, die in de groep ernaast speelde, last had van alle gekakel, en mede daardoor geen eerste werd, volgens hem!
Gelukkig speelde ik 1 groep verder: heerlijk rustig daar, behalve op het bord natuurlijk!
In partij 1 won ik van Peter Das, die zijn naam (Peter betekent: rots!) waarmaakte, door tot het einde vol te houden, maar uiteindelijk bezweek onder wederzijdse druk. Het was een wat strategische pot, met veel geduld gespeeld door beiden. Erg boeiend evenwel, want op het eind stond het bord in “brand”, zoals dat zo mooi heet.
Partij 2 ging tegen Gertjan van O., een welbekend "schaakcrimineel" (=berooft je van de welverdiende overwinning!) van de “Damrakkers”. “Schaakcrimineel” in die zin, dat hij me ook nu weer met bedrieglijk lui spel (een soort van Geurt-tactiek), wist te verwarren, zodat ik na vet gewonnen te staan, in 2 zetten evenveel stukken weggaf. Deze kwaliteit bezigde hij vorig jaar ook al tegen mij. Gelukkig kan ik het van hem goed hebben, en bleek in het gesprek na de partij dat onze beide werksoorten (energiebesparing vs (theater)licht) onverwachte overlapping kent. Interessant, interessant.
In partij 3 tegen Laurens, een huisschaker, gebeurde op het bord alles wat God verboden heeft, in het schaakspel dan. We lieten beiden vlak na elkaar onze dame “schaken” door de ander. Gelukkig bleek ik toen, na het tellen van de stukken, er 1 meer te hebben, wat gemakkelijke winst opleverde.
Zo, 2 uit 3, in de pauze! Dat heb ik niet eerder meegemaakt, en wilde dromen van een zelfs nog eventuele groepswinst op een rapidtoernooi, maken zich van mij meester. Zeker nadat ik in ronde 4 ook nog win van voormalig Rode Loper-crack Richard H.. Een door hem gespeelde “Pirc” werd hem te machtig, na een besliste aanval van mij. Een mooie damezet beschikte over zijn onontkoombare lot. Hij speelt tegenwoordig voor Trio (De Meern) overigens. Toen hij zich enigzins beklaagde over het hoge bejaardengehalte van zijn nieuwe club, kon ik niet anders doen dan hem er fijntjes op wijzen, dat als hij er maar lang genoeg blijft spelen, hij daar vanzelf bij gaat horen, bij die bejaarden dan.
Omdat ik in de laatste partij nog groepswinnaar kon worden, stelde ik mijn eerste biertje van de dag uit. Echter Roel de Lange blijkt een formidabele tegenstander die, rustig, maar gedecideerd naar veuren spelend, weinig heel laat van mijn koningsstelling, en daarbij ook nog 2 pionnen opraapt. Echter met 1 zet weet ik hem zo te verrassen dat hij, in wederzijdse tijdnood, niet meer de energie wil spenderen aan de winst in deze partij. Omdat hij (en ik voor de 2e plaats) genoeg heeft aan een half punt, sla ik zijn remiseaanbod niet af. Voldaan incasseer ik mijn resultaat, en het grote plezier dat ik aan dit rapidtoernooi heb beleefd.
Bij de "Chinees" blijkt de gaste uit Den Haag zich ook kostelijk vermaakt te hebben, en heeft zij bovendien ook nog eens de 2e plaats in de groep weggekaapt, voor cracks als Tanja P. en Henk van L..
Het eten was weer erg gezellig en de ene na de andere scherpe zinsnede vliegt over tafel. Tanja en Simon worden daarbij door Pieter uitgedaagd tot een dubbelinterview. Echter gaat deze vlieger niet op omdat Tanja al eens eerder geïnterviewd blijkt voor de Balans. Bovendien moet Pieter zelf maar eens een boeiend leven zien te krijgen, vindt zij! Simon blijkt door het personeel goed in”geschaald” te zijn qua honger. Na een door hem als voorgerecht veroberde loempia, krijgt hij het verreweg hoogst met eten opgestapelde bord, dat er dan ook nog zo achteraan naar binnen geschoven wordt. Dat daarna bij hem, na het toetje, ook nog de grootste verzameling snoep- en andere chocoladepapiertjes ligt, is dan ook geen verrassing meer. Ruud haalt, na zo’n 1 uur stilte, met 1 opmerking, alle schade in. Helaas kan ik die vanwege censuur hier niet herhalen. Jan P. blijkt over een levensgevaarlijke, lieve (volgens hem dan) hond te beschikken, wat de reden is dat hij als eerste moet afhaken. Het beest kan zichzelf (nog) niet uitlaten. Almer houdt het vanavond in ieder geval (weer) bij cola, zegt hij, omdat volgens hem dan het aantal kinderen wat van hem op de wereld rondloopt, niet al te spontaan toeneemt. Ja, ja zo hoor je nog eens wat! Verder nog op te merken dat we Arnold wel/niet (*) hebben gemist (* aankruisen wat voor jou van toepassing is). Het was in ieder geval opmerkelijk rustiger dan anders, maar toch gezellig!
In ieder geval genoeg belevenissen om over een jaar tot herhaling over te gaan, van deze leuke Rode Loper activiteit.
Tot dan.
Laatst gewijzigd door PeterT op di nov 08, 2011 02:14, 12 keer totaal gewijzigd.
PeterT

Bericht door PeterT »

Majnu schreef:
PeterT schreef:Een schaakvriendin van mij uit Den Haag komt gezellig meedoen. Deze dame houdt, behalve van schaken, ook wel van een verbaal weerwoord. Er zijn vast meer Rode Loper(s) die dat een uitdaging vinden. Mij is het al aardig gelukt.
Was zij de dame met de aanstekelijke lach?
Jazeker!
PeterT

Bericht door PeterT »

Majnu schreef:Ps: heb je mijn email ontvangen Peter?
Jazeker!
Arjan

Rode Loper Rapid

Bericht door Arjan »

Ja het was weer mooi. 3 keer verloren gestaan maar door gepruts van tegenstanders toch kunnen winnen. Tweede keer meegedaan aan rode loper rapid en voor de tweede keer gewonnen.
peterdas

Bericht door peterdas »

Arjan schreef:Ja het was weer mooi. 3 keer verloren gestaan maar door gepruts van tegenstanders toch kunnen winnen. Tweede keer meegedaan aan rode loper rapid en voor de tweede keer gewonnen.
Misschien eens over nadenken om beroepsrapidschaker te worden...
Henk

Bericht door Henk »

Ik was niet geheel gefocust, ivm de digiborden. Ik bleek in de laagste groep te zitten, maar dat was dus niet zo erg. Tegen clubgenoten Rene en Tanja kon ik de concentratie opbrengen om te winnen, de potjes tegen spelers van elders verloor ik onnozel.

Ik was helaas niet in de gelegenheid mee te gaan eten.
Arnold

Bericht door Arnold »

Henk schreef:
Majnu schreef:
Henk, is er ook een pgn-bestandje beschikbaar?
Bij deze. Een versie met de kloktijden, en een versie waar ik de kloktijden uit gehaald heb en waaraan ik de openingsclassificatie heb toegevoegd.
Hoe open je die bijlages?
Plaats reactie