Tata Steel Chess 2012

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Geurt

Re: Tata Steel Chess 2012

Bericht door Geurt »

Ik heb zondag a.s. nog 4 plekken in de auto voor de terugweg naar Utrecht.
Heen ga ik vrijdag vanuit Den Haag, dus dan wordt meerijden lastig, maar kan wel mocht dat iemand zo uitkomen.
Chris

Bericht door Chris »

Ik reis graag mee terug, Geurt.
almer

Bericht door almer »

En ik heb morgen nog 4 plekken voor de heenweg. Ik vertrek om een uur of 2 vanaf de ****. Als je mee wilt rijden, bel me dan nog even: 030 ****

Ik heb je gegevens verwijderd vanwege je privacy (Arnold)
Henk

Bericht door Henk »

Prima, ik fiets morgen naar jou en ben om 2 uur bij je.
Henk

Bericht door Henk »

Eerste ronde zit erop. Mijn tegenstander wist op het schots slechts te reageren met een krakende rammelkast. Ik won dus eenvoudig. Maar in ronde 2 en 3 tref ik pubers.

Verder won Geurt, remiseerde Gerwin en Fred, en verloren Almer en Ajran. Van Chris is niets meer vernomen na de maaltijd vooraf...

Morgen verder.
Geurt

Bericht door Geurt »

Die winst van mij ging wel erg gemakkelijk. De heer Plomp, voorzitter van schaakvereniging De Uil uit Hillegom, deed met wit tien slappe zetten en begon toen te avonturieren op de koningsvleugel. Dat kon ik ook - en beter - en vijf zetten later kon hij kiezen uit dameverlies, mat of opgeven. Hij koos opgeven. Vandaag met wit tegen een meneer die Hollands en slap speelde en verloor.
Geurt

Bericht door Geurt »

Weer gewonnen en dus het volle pond na de tweede dag! Morgen met zwart tegen een andere (jonge) man die 2 uit 2 heeft. Het was vandaag voor mij een wat langere partij dan gisteren, maar ik ben geen moment in de problemen geweest. Op het eind L + 4 pi tegen 5 pi, verspreid over de vleugels. Je hoeft geen Prins te heten om dat te winnen.
Arjan en Henk wonnen ook, Almer incasseerde zijn tweede nul en Fred verprustte een glad gewonnen stelling. Hij belandde in een pat, wat voelde als en heel diepe put.

Chris ook vandaag niet gezien.
Timo

Bericht door Timo »

Ga door! Ga door!
Henk

Bericht door Henk »

Chris gezien! Hij won, na verlies gisteren. Verder waren wij weer in de Italiaan, waar ex-wereldkampioen Topalov gewoon op zijn beurt moest wachten. Ook Radjabov, Carlsen en Timman (met Geertje) bleken daar te eten.

Morgen op zet 1 remise aanbieden en we zijn gepromoveerd naar groep 7 :-)
Geurt

Bericht door Geurt »

Dit is mijn partij van gisteren. Er moest even gewerkt worden voor het punt.

Arjan

Bericht door Arjan »

Ronde 2.
Nog zonder commentaar. Ik was Zwart en won
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Fraai mat, Arjan en heel mooi tot stand gebracht! Succes vandaag Rode Lopers! (Kom op Almer!!)
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Timo

Bericht door Timo »

Geurt schreef:Dit is mijn partij van gisteren. Er moest even gewerkt worden voor het punt.
Je hebt z'n wangen goed ingesnoerd, Geurt! Zowel de damewang als de koningswang.
Geurt

Bericht door Geurt »

Vandaag ook mijn derde partij gewonnen! Mijn tegenstander had net als ik 2 uit 2, dus het ging om de ongedeelde winst in deze poule. Remise zou ook acceptabel zijn, maar promotie naar een hogere klasse valt je alleen ten deel bij ongedeelde winst van de poule. Besloten daar vol voor te gaan. Mijn tegenstander was een wat jonger manschap van zeg 27, die de dagen ervoor wel won maar er wat met de billen bij elkaar geknepen bij zat. Heel veel voorzichtige zetjes, remise aanbieden, dat werk. Daarom heb ik zijn verrassende damegambiet maar meteen met Albins tegengambiet beantwoord (1. d4 d5 2. c4 e5) en daar werd hij volgens plan nerveus van. Hij kwam wel de gebruikelijke pion voor en later nog één, maar ik had daar veel activiteit voor terug. Hij bood op zet 14 remise aan. Heb ik natuurlijk geweigerd en even later deed hij een stuk in de aanbieding, waarna het op de 21 ste zet uit was. Het spreekt voor zich dat ik met 3 uit 3 erg tevreden ben. Heel wat elo-puntjes erbij en volgend jaar in groep 7.
Wat deden de anderen? Arjan en Chris wonnen, Almer haalde een halfje en Henk verloor, waardoor hij in groep 8 blijft, ondanks een eveneens flitsende start met 2 uit 2. Verschil moet er zijn. Fred weet ik niet wat hij gedaan heeft.
Het was weer een erg leuk weekend.
Chris

Bericht door Chris »

Ik speelde dit weekend slecht, maar wist uiteindelijk 2 punten te scoren. Omdat mijn groepsgenoten de punten keurig onder elkaar verdeelden werd ik ongedeeld eerste en mag ik volgend jaar een groepje hoger spelen.
Plaats reactie