Popquiz

In het bargedeelte mag je berichten plaatsen die niet direct met schaken te maken hebben.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
almer
Berichten: 495
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Re: Popquiz

Bericht door almer »

Dat wordt een top-3 notering deze keer :-)
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Popquiz

Bericht door Kees »

En dat je daar nog trots op bent ook!
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Netjes Almer! Trek je maar niets aan van mopperende fossielen uit lang vervlogen tijden. :-D
You're gonna hear me roar
peterdas
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 09:29

Re: Popquiz

Bericht door peterdas »

Kees schreef:Slechts 8 startpunten (4 zekere, ik begon hoopvol met nr. 1); twee bekende waar ik niet op kan komen, de rest zegt me niets... kortom, geen popkenner (meer)... Ik luister dan ook al sinds de jaren '70 niet meer naar pop, met uitzondering van een korte periode new wave en neue welle.... ook niet naar radio vanwege het ziekelijke gebral van ego-rukkers die zich dj noemen (en daarvoor ook nog vorstelijk betaald worden). Het thema 'na na na' nodigt ook wel uit tot ultieme stompzinnigheid natuurlijk. Ik wil maar zeggen: het ligt heus niet aan mij, of dat ik een ouwe lul ben of zo, maar aan de verregaande stompzinnigheid die de samenleving meer en meer infiltreert, en helaas niet meer te negeren is, zelfs niet op sites van een helaas uitstervend fenomeen van redelijkheid: de schaakclub! ('Wat is dat, een schaakclub?', vroeg de dj, waarna hij snel overging op een 'cooler' onderwerp). En dan die Jaap! LInkse jongen van de Fietsersbond, die nu taal uitslaat alsof-tie de postcodeloterij aan de man wil brengen! Waar moet het heen met deze wereld?
Niet te veel met Maarten van Rossem samenwerken, Kees... 't Is net of ik naar een aflevering van de Slimste Mens zit te kijken als ik dit lees.
peterdas
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 09:29

Re: Popquiz

Bericht door peterdas »

Overigens heb ik ook wat ingestuurd. Tot en met fragment 7 liep het als een trein, daarna ontspoorde de boel.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Hier is uw postcodeloterij-verkoper weeer. We hebben inmiddels weer meer inzendingen ontvangen. Laat zien dat uw kennis van de popmuziek niet onderdoet voor die van uw schaakcollegae. Zet uw familie in om u te helpen bij deze la's en na's en wie weet is dat biertje wel voor u :)

Maar onafhankelijk van de verkooptaal, meedoen is ook gewoon beter voor de verkeersveiligheid (ervan uitgaande dat je de fragmentjes niet in de auto beluisterd en dus thuis zit), gezond (er dan bij de frituur een bereklauw happen) , milieuvriendelijk (er dan proberen het ijs van een gletsjer te smelten met een gasbrander) en bovenal fun!

Kortom nog 24 uur om in te zenden, doet allen mee, voor het plezier en het bier.
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

:-D :-D :-D :-D
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

Ik zal eens kijken of ik de poedelprijs weer eens ga veroveren. Ik weet er 4 en een heleboel die bekend klinken.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Popquiz

Bericht door Kees »

Dank Peter Das (niet Hoogakker natuurlijk), voor het compliment...
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

Ook opgestuurd ik denk dat ik 6 a 7 punten heb.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Rien ne va plus (aldus de postcodeloterijverkoper).

Een mooi aantal deelnemers voor deze lala nana ronde. De winnaar maken we onderaan bekend, maar eerst natuurlijk waar luisterden we eigenlijk naar.

Opvallend dat op 1 toch al best wat steken vielen, had ik niet verwacht. Dit was Iggy Pop met The Passenger.
Nummertje 2 leverde aanzienlijk minder problemen op. Dit is dan ook niet uit je hoofd te krijgen.. oftewel can't get you out of my head van Kylie. Officieel uitgebracht als Kylie dus en niet Kylie Minoque, maar toch dat ook helemaal goed gerekend.
Ook nummer 3 leverde soms licht over het hart strijken op bij mij, heel herkenbaar maar hoe schrijf je die songtitel toch precies.. Nah Neh Nah dus van Vaya Con Dios.
Nummer 4 is de intro van zo'n typisch jaren '90 punkpophit Self Esteem van The Offspring. Hier zien we toch wel een generatiekloofje in de antwoorden, ouder dan zeg 50 zijn helpt niet om dit nummer te herkennen.
Op vijf dan The Radio's (Bart Peters bandje, maar niet uitgebracht als Bart Peters And The Radios) met She Goes Nana.
Op zes een golden oldie, die ook door velen goed geraden is. Het gaat om Brown Eyed Girl van Van Morrison.
Track zeven was een variatio op het thema.. niet lala of nana maar shalalala, een nummer dat iedereen herkende uit de paar seconden van het fragment, uiteraard Alle Duiven Op de Dam van Gert en Hermien.
Deze grote herkenning werd direct gevolgd door het enige nummer dat niemand geraden heeft. Nou is zo'n recent nummer wel vaker lastig geweest tijdens de quiz, maar dat het bij dit nummer uit 2014 mis zou gaan had ik toch niet verwacht. Zelfs niemand durfde gewoon Na Na te gokken. Het nummer is van Trey Songz.
Teruggaand naar het eind van de jaren '80 en het begin van Roxette leverde dan weer veel meer herkenning op, al heb ik hier zo af en toe toch halve puntjes af moeten trekken omdat mensen de titel veel te lang maakten. Het nummer heet gewoon The Look.
Fragment 10 was er eentje uit een ander vaatje en dat merkte je direct, anderen pakken de punten, waar de topscoorders van vorige edities punten laten liggen. Het gaat om A Long December van Counting Crows.
Na een lang december volgt uiteindelijk dan toch het zomerse Games People Play in de versie van Inner Circle.
De eurohouse mag natuurlijk niet missen in deze quiz, die kwam dit keer van Gala met Freed From Desire.
Live if Life is zo'n nummer dat dan wel weer door meer artiesten gedaan is, dit fragment kwam echter uit het origineel van Opus. Ik heb hier ook LiFe is Life goedgekeurd overigens.
Op de voorlaatste plek nog zo'n fragment waar weinig mensen echt raad mee wisten, wellicht weer te recent.. Will Smith - Gettin' Jiggy With It.
Tot slot dan het tweede fragment dat daadwerkelijk iedereen goed had, dat moest natuurlijk ook wel bij zo'n evergreen. Hey Jude van The Beatles.

Goed dat waren dan de juiste antwoorden. Dan de scores... is het Ton gelukt om het kersttoernooi vanavond nog prettiger te maken voor hemzelf? Of sta ik het biertje toch af aan Jos die immers al eerder wist te winnen?

Gedeeld 9e alle niet participerende clubleden:
8. Jacco met 6,5 punten
7. Jan met 15,5 punten
6. Jos met 16,5 punten
5. Peter Das met 17 punten
4. John met 19 punten
3. Almer met 19,5 punten
2. Peter Hoogakker met 23 punten
1. Ton met 25 punten (= 83%!)

Ton van harte, dat biertje komt eraan.
peterdas
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 09:29

Re: Popquiz

Bericht door peterdas »

O ja! Roxette... Ik wist dat ik het kende, maar het kwartje viel niet.
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

peterdas schreef:O ja! Roxette... Ik wist dat ik het kende, maar het kwartje viel niet.
Wow dan had ik er dus één goed die iemand anders fout had.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
peterdas
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 09:29

Re: Popquiz

Bericht door peterdas »

Ja, ik kon het al niet uitstaan dat ik er niet op kon komen. Zal wel een van de weinigen zijn die Roxette fout hadden. Bij fragment 1 dacht ik The Doors te herkennen. In Love street zit ook een lalalala op het eind. Dat lijkt er eigenlijk best veel op vind ik.
Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Popquiz

Bericht door JosH »

Belofte maakt schuld: ik zou ook een popquiz samenstellen... welnu bij deze!

Deze is van een iets ander format: ik geef hieronder een (m.i.) karateristieke regel tekst uit een bekend popnummer (het zijn allemaal hits geweest). De simpele vraag is dan, uit welk nummer komt die regel. Alleen de titel van het nummer is voldoende, want sommige titels zijn zo bekend dat meerdere artiesten er een graantje van meegepikt hebben. Bonus punten zijn te verdienen met het geven van de tekstregel die er op volgt... Natuurlijk is spieken op allerlei Lyrics sites niet de bedoeling. Toen ik zelf naar de teksten keek dacht ik dat het niet zo moeilijk was, maar ik was natuurlijk niet geheel onpartijdig/onvoorbereid. Ik ben benieuwd of ik de moeilijkheidsgraad goed heb ingeschat. Oplossingen voor 1 januari 2018 naar heesjes apestaart gmail punt com. De prijs is weer een biertje (WInterbok !?).

Succes!

1. And love's so distant and obscure
2. You cried the whole night through
3. Looks like a girl, but she's a flame
4. I used to think maybe you loved me, now know that it's true
5. I've travelled the world and seven seas
6. I'm a racing car passing by
7. Candy came from out on the island
8. Now that I've lost everything to you
9. Mama put my guns in the ground
10. Throw 'em back till I lose count
11. I ain't no doctor with degrees
12. We do not need to escalate
13. I'll tell you my sins and you can sharpen your knife
14. What the hell I’m doing here
15. I ain’t never gonna shut you out
16. And I’m so dizzy, don’t know what hit me
17. We don’t care, we drive cadillacs in our dreams
18. It’s a game of give and take
19. I’m screaming mercy, mercy please
20. You feel allright when you hear the music ring
"One life, live one!"
Plaats reactie