Tata 2015
- HenkDizz
Re: Tata 2015
Ik in 3C
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
- Fred Lucas
Ook nummer 7. Mooi getal, maar wel veel zwarte kanten bij de start...
-
Zo met zwart tegen de ruijter. Zal wel stonewall worden. Speciaal voor Pieter: ik heb veelenturf in de groep.
-
We zitten nu met 8 in de Italiaan. Er zijn vandaag geen uitslagen. Morgen beginnen we misschien...
- Majnu
- Contacteer:
Geen commentaar.Henk schreef:Er zijn vandaag geen uitslagen.
- HenkDizz
Het kan na vandaag alleen maar beter.
Het ápres-schaak was daarentegen zeer sterk. Eerst met 8 man naar de Italiaan , daarna met zijn zessen naar Sonnevanck. Van de Masters en Challengers niets gezien: d.w.z. zit nu net via PlayChess het een en ander na te spelen.
Het ápres-schaak was daarentegen zeer sterk. Eerst met 8 man naar de Italiaan , daarna met zijn zessen naar Sonnevanck. Van de Masters en Challengers niets gezien: d.w.z. zit nu net via PlayChess het een en ander na te spelen.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
- Geurt
...en, mannen, zijn de eerste punten al binnen... ?
- HenkDizz
Ik heb mijn eerste overwinning te pakken, Geurt.
Overige uitslagen zijn langs me heengegaan.
Timo doet het goed bij de journalisten: 4 uit 5. Speelt nu tegen Peter Boel, de sterkste qua rating.
Overige uitslagen zijn langs me heengegaan.
Timo doet het goed bij de journalisten: 4 uit 5. Speelt nu tegen Peter Boel, de sterkste qua rating.
- Majnu
- Contacteer:
Gefeliciteerd, Henk!
Ik las op Facebook dat Tanja ook haar eerste overwinning binnen heeft.
Timo gaat hard. Heel goed.
Ben benieuwd hoe de rest het gedaan heeft.
Ik las op Facebook dat Tanja ook haar eerste overwinning binnen heeft.
Timo gaat hard. Heel goed.
Ben benieuwd hoe de rest het gedaan heeft.
-
Ik remise. Almer snelle remise. Het laatste wat ik van Fred heb gezien stond ie twee pionnen voor met ongelijke lopers en dames nog op het bord.
Henk E. remise. Arnold werd pas na half drie wakker...
Verder heb ik Nico nog de hand geschud.
Mijn pot was remise omdat ik niet zag hoe verder, wel de hele partij beter gestaan. Moet 'm nog terugzien, dan zal de winst wel simpel geweest blijken te zijn ;-(
Henk E. remise. Arnold werd pas na half drie wakker...
Verder heb ik Nico nog de hand geschud.
Mijn pot was remise omdat ik niet zag hoe verder, wel de hele partij beter gestaan. Moet 'm nog terugzien, dan zal de winst wel simpel geweest blijken te zijn ;-(
- Majnu
- Contacteer:
Niet slecht. De meesten zijn van de nul af.
- Fred Lucas
Remise. Twee pluspionnen, 4 tegen 2 op de k-vleugel en 2 tegen 2 op de D-vleugel.
Maar ja, ongelijke lopers. Dan tikken 2 pionnen niet zo aan. Met ook nog de dames op het bord kon er wel druk worden uitgeoefend. De zwarte koning vluchtte van f7 naar a6.
Vervolgens werd de batterij op b6 gericht. Zwart kon daardoor niet veel, maar kon wel dat punt verdedigen, dus om verder te komen kwam de pionnenmeerderheid in beweging. Elke pionzet laat echter een zwak veld achter, met in dit geval gevolgen voor de eigen koningsveiligheid.
Zwart pakte de witte lange diagonaal (Lb7 en Dd5) en dan ontstaat een dynamisch evenwicht met beperkte vrijheid voor zowel wit als zwart.
Een eerste halfje, maar niet tevreden. Nu twee keer met zwart. Pftt.
Maar ja, ongelijke lopers. Dan tikken 2 pionnen niet zo aan. Met ook nog de dames op het bord kon er wel druk worden uitgeoefend. De zwarte koning vluchtte van f7 naar a6.
Vervolgens werd de batterij op b6 gericht. Zwart kon daardoor niet veel, maar kon wel dat punt verdedigen, dus om verder te komen kwam de pionnenmeerderheid in beweging. Elke pionzet laat echter een zwak veld achter, met in dit geval gevolgen voor de eigen koningsveiligheid.
Zwart pakte de witte lange diagonaal (Lb7 en Dd5) en dan ontstaat een dynamisch evenwicht met beperkte vrijheid voor zowel wit als zwart.
Een eerste halfje, maar niet tevreden. Nu twee keer met zwart. Pftt.
- Geurt
Volhouden mannen, jullie komen gewoon wat laat op stoom...
- Majnu
- Contacteer:
En? Wat is de oogst van vandaag?