Hot Spirit, maandelijkse schaaktoernooi (7 min.) in Lombok
- Majnu
- Contacteer:
- Majnu
- Contacteer:
Gelukkig niet, Jaap. We waren er beiden. Verder helaas geen andere Rode Lopers gezien. Het was wel weer een gezellig toernooitje.
Timo scoorde 4 uit 7 en ik 3.5 uit 7. Niet slecht dus.
In de laatste ronde mochten we tegen elkaar. Timo kreeg al snel een mooie stelling. Op een bepaald moment viel ik zijn dame aan, hij deed een zet en riep "oh shit". Vrolijk sloeg ik de dame, maar zijn uitroep bleek een afleidingsmanoeuvre want 4 zetten later stond ik mat.
Timo scoorde 4 uit 7 en ik 3.5 uit 7. Niet slecht dus.
In de laatste ronde mochten we tegen elkaar. Timo kreeg al snel een mooie stelling. Op een bepaald moment viel ik zijn dame aan, hij deed een zet en riep "oh shit". Vrolijk sloeg ik de dame, maar zijn uitroep bleek een afleidingsmanoeuvre want 4 zetten later stond ik mat.
-
Een onbewuste afleidingsmanoeuvre dan. Het was zogezegd een winnende blunder.
Succesjes tegen 2000-spelers: Majnu wint van Gabriel Smit, ik win van Evert van Heel (beiden Paul Keres 2).
Eindstand:
1/4 Gabriel, Poppie, Rolf, Paul 5 uit 7
5/8 Bert, Timo, Bram, Evert 4
9 Majnu 3,5
10 Ernest 3
11 Mart 2,5
12 Roy 2
13/14 Ewoud, Pascal S. 1
Het vierkampje met 4 min. pppp om de eerste plaats won Gabriel. Dus Majnu is eigenlijk virtueel de toernooiwinnaar.
Succesjes tegen 2000-spelers: Majnu wint van Gabriel Smit, ik win van Evert van Heel (beiden Paul Keres 2).
Eindstand:
1/4 Gabriel, Poppie, Rolf, Paul 5 uit 7
5/8 Bert, Timo, Bram, Evert 4
9 Majnu 3,5
10 Ernest 3
11 Mart 2,5
12 Roy 2
13/14 Ewoud, Pascal S. 1
Het vierkampje met 4 min. pppp om de eerste plaats won Gabriel. Dus Majnu is eigenlijk virtueel de toernooiwinnaar.
- Majnu
- Contacteer:
- Majnu
- Contacteer:
- Majnu
- Contacteer:
-
Het komt er weer aan... (morgen!) Let ook op de onderste regels uit de mailtekst:
Hoi,
Hot-Spirit snelschaaktoernooi vrijdag 20 juli 2007, 20.30 uur...
kom met een vriend of vriendin, stuur deze e-mail door!
Extra prijs: Strippenboeken van onze sponsor!
Stuur je opmerkingen over de film filmreportage over Schaken in Lombok naar Wendy Kremer
info@lombox.nl
Heb je al de filmreportage over Schaken in Lombok van Jotja Bessems en Wendy Kremer gezien ?
www.lombox.nl/cinebox/schakeninlombok.html
Ken je ‘Ups en downs van een schaakamateur’ site van Majnu http://majnublog.wordpress.com/
Er zijn leuke schaakvideo’s te zien.
Als het herstel van Gent een beetje vlot verloopt, doe ik mee.
Hoi,
Hot-Spirit snelschaaktoernooi vrijdag 20 juli 2007, 20.30 uur...
Extra prijs: Strippenboeken van onze sponsor!
Stuur je opmerkingen over de film filmreportage over Schaken in Lombok naar Wendy Kremer
info@lombox.nl
Heb je al de filmreportage over Schaken in Lombok van Jotja Bessems en Wendy Kremer gezien ?
www.lombox.nl/cinebox/schakeninlombok.html
Ken je ‘Ups en downs van een schaakamateur’ site van Majnu http://majnublog.wordpress.com/
Er zijn leuke schaakvideo’s te zien.
Als het herstel van Gent een beetje vlot verloopt, doe ik mee.
- Majnu
- Contacteer:
-
Het komt er weer aan, eind deze week. Ik hoop er te zijn.
Hot-Spirit snelschaaktoernooi vrijdag 17 augustus 2007, 20.30 uur...
Hot-Spirit snelschaaktoernooi
Entree 1 euro
Ontvangtijd 20.00 Begin 20.30
Avonden 17 augustus, 21 september, 19 oktober, 16 november, 21 december, 18 januari 2008
Speellocatie Buurthuis Spirit, Abel Tasmanstraat 88 b (in Lombok) Utrecht
Het Hot-Spirit snelschaaktoernooi, Zwitser systeem van 7 ronden van 7 minuten per persoon per partij, wordt iedere 3e vrijdagavond van de maand gespeeld. Er wordt in een ontspannen sfeer gespeeld. De winnares/winnaar ontvangt een fles wijn. Na afloop van het toernooi kan er nog verder geschaakt worden.
Er kan ook geschaakt worden buiten het toernooi, kom dan met een vriend of vriendin.
Er zijn 24 plaatsen beschikbaar, de inschrijving voor het toernooi vindt plaats op de speelavond, rond 20.30, in het buurthuis Spirit.
-
Eindstand:
1. Leo van Houwelingen 6
2. Anton Rosmuller 5
3. o.a. Jan Jaap Janse 4,5
Ik won in de eerste ronden van Rolf Dijksterhuis en van Anton (deed voor de eerste keer mee), maar daarna was ik al snel terug op 50 %. En daar eindigde ik ook. Peter speelde wel goed en was zelf geloof ik niet helemaal tevreden over zijn puntentotaal (2 of 2,5 punt).
1. Leo van Houwelingen 6
2. Anton Rosmuller 5
3. o.a. Jan Jaap Janse 4,5
Ik won in de eerste ronden van Rolf Dijksterhuis en van Anton (deed voor de eerste keer mee), maar daarna was ik al snel terug op 50 %. En daar eindigde ik ook. Peter speelde wel goed en was zelf geloof ik niet helemaal tevreden over zijn puntentotaal (2 of 2,5 punt).