Moira rapid zaterdag 29 juni
- Jaap
Re: Moira rapid zaterdag 29 juni
ik heb overwogen het te overwegen. Maar eigenlijk was dat het overwegen niet waard.
-
Overwegen of AHOB's, that's the question...
- Majnu
- Contacteer:
7 Rode Lopers hebben uiteindelijk meegedaan! Timo en ik vielen in de prijzen in groep 2. Ik werd 1e en Timo 2e.
- Majnu
- Contacteer:
Ik vergeet Henk te noemen. Hij won ook een prijs, maar wist zelf niet waarom?!
- PeterT
- HenkDizz
Gefeliciteerd, Majnu, Timo en Henk. De gedetailleerde uitslag zal vandaag of morgen wel verschijnen.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
- HenkDizz
Het staat er al op.http://52004087.swh.strato-hosting.eu/w ... oi2013.pdf
Jan ook in de prijzen en Seth er net naast.
Jan ook in de prijzen en Seth er net naast.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
-
Je hoeft mij niet te feliciteren, het toernooi was een ouderwets drama. Eerste ronde prima gewonnen van Hans Morssink, die ook bij ons rapid wel eens speelt. Tweede ronde tegen Jasper Rijken, een jongen van 14 die prima speelde. Ik werd gebeld (bereikbaarheidsdienst), dat kostte me 5 minuten buiten staan. De partij verloor ik daarna kansloos. Derde ronde een vader van een jeugdlid, die er niet zoveel van bakte. Dus met 2 uit 3 de pauze in, dat kan nog.
Na de pauze het jongere broertje Kokje (Wouter, 10 jaar). Niks aan de hand, ik kom uiteindelijk een toren voor een vlecht een matnet. Overzie ik mat ik 1 :-( Stevig de pest in. Volgende ronde nog een kind. Ik heb geen motivatie meer, en denk me ergens een stuk te kunnen permiteren. Klopt niet, jong speelt het netjes uit. Laatste ronde nog gewonnen van weet ik wat voor jongen. Ik kreeg inderdaad nog een of ander prijsje omdat al dat grut al naar huis was.
's Avonds lekker gegeten en geschaakt bij Springhaver.
Na de pauze het jongere broertje Kokje (Wouter, 10 jaar). Niks aan de hand, ik kom uiteindelijk een toren voor een vlecht een matnet. Overzie ik mat ik 1 :-( Stevig de pest in. Volgende ronde nog een kind. Ik heb geen motivatie meer, en denk me ergens een stuk te kunnen permiteren. Klopt niet, jong speelt het netjes uit. Laatste ronde nog gewonnen van weet ik wat voor jongen. Ik kreeg inderdaad nog een of ander prijsje omdat al dat grut al naar huis was.
's Avonds lekker gegeten en geschaakt bij Springhaver.
- HenkDizz
Dan trek ik mijn felicitatie in :-)
Tjonge Seth 5 uit 6 verliest in de slotronde van....Timo en valt buiten de prijzen. (Revanche in Amsterdam?)
Tjonge Seth 5 uit 6 verliest in de slotronde van....Timo en valt buiten de prijzen. (Revanche in Amsterdam?)
-
Belangrijkste is dat ik mijn plicht heb gedaan jegens Henk L door Joris Kokje te verslaan.
-
Even een Josje op grond van een moment uit de partij Sergio Harnandan-TK, derde ronde. Zwart dacht zich hier 1...Dxb2 te kunnen permitteren gezien het vervolg 2.Tb1 Dxc3 en de loper op d3 staat aangevallen, zodat wit niet op b7 kan slaan. Klopte dat?
- Jaap
Eerste indruk.. gezien Txb7 wel gewoon doen en laten volgen door Txf7 en uit..
-
Dus 3.Txb7 Dxd3 4.Txf7. En hoe ga je dan verder na 4...Pc6 (tot zover had ik gerekend)?
- Majnu
- Contacteer:
Mijn laatste partij was merkwaardig. Ik had in de lunchpauze met mijn tegenstander staan praten en hij vertelde me dat als hij in een toernooi 6 keer wint en 1 keer verliest hij weken later nog steeds alleen aan die ene nederlaag kan denken. De valkuil van zijn competitieve houding werd duidelijk in onze partij. Na een lang gevecht won hij een stuk en er kwam een eindspel op het bord met K+P+3 pionnen voor hem en K+2 pionnen voor mij. Totaal verloren voor mij dus. Maar hij had nog maar 8 seconden op de klok en ik 50. Ik bood hem remise aan om hem niet door zijn vlag te jagen. Hij weigerde en ja... toen dacht ik "okay, dan ga je op tijd verliezen". En zo gebeurde het.
-
Ik vermoedTimo schreef:Dus 3.Txb7 Dxd3 4.Txf7. En hoe ga je dan verder na 4...Pc6 (tot zover had ik gerekend)?
5. Txg7 Kxg7 6. Lh6+ met damewinst
of 5.Txg7 Kh8 6.Dxf8 Txf8 7. Txf8 Kxg7 8. Lh6+, waarbij je iets van een kwaliteit voorblijft.