Tata 2015

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Timo

Re: Tata 2015

Bericht door Timo »

Geen uitschieters, maar naast de 4 uit 9 voor Henk E is iedereen op 50 % of meer geëindigd. Een mooie resultaat. De geweldendaden van onze vierkampers waren natuurlijk nog mooier. Aan de andere kant: die hoefden het maar drie ronden vol te houden.
Henk

Bericht door Henk »

Nu zit ik in Den Haag voor het apres-Tata simultaanevenement met Giri, Tiviakov en Potkin. Ik heb 12 borden live: http://ambru-hsb.nl/
Fred Lucas

Bericht door Fred Lucas »

Gedeeld 2e en gelukkig onvoldoende punten om te promoveren. Dat scheelde weinig. Binnenkort maar eens conclusies trekken.

De prijsuitreiking was kort. De snert kwam in glazen koppen en met belegde broodjes.
Daarna een lange avond met luide disco, een goede bar en veel snelschaak. Iedereen wilde vluggeren met de wereldkampioen.

Later op de avond zette een wereldkampioen schaakstudies, naam ben ik kwijt, enkele stellingen op het bord. Die waren lastig, ook voor de GM’s.
Eerst worden mogelijke oplossingen uitgesproken waarbij snelle handen druk naar vele lege velden wijzen. Daarna worden stukken opgepakt, afgepakt en krachtig elders neergezet. De componist schudt vervolgens zijn hoofd en grijpt de koning. Hij zwaait daarmee enkele paardsprongen boven het bord terwijl zijn andere hand velden aanwijst. Onder toenemende instemming van de GM’s wordt de koning ergens triomfantelijk neergeploft. Studie opgelost.
Arnold

Bericht door Arnold »

Fred Lucas schreef:Later op de avond zette een wereldkampioen schaakstudies, naam ben ik kwijt, enkele stellingen op het bord. Die waren lastig, ook voor de GM’s.
Yochanan Afek?
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Fred Lucas

Nee, een rus. Ik dacht dat hij Petkov werd genoemd, maar die heeft, zie ik nu, een ander hoofd dan ik mij herinner.
Misschien niet Petkov dus. Wel een bekende rus.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Oleg Pervakov.
Het was nog lang en luidruchtig gezellig in het Hoge Duin (hoorde ik).Een enkele hotelgast verhuisde naar een andere kamer midden in de nacht omdat na 01.00 de muziek nog goed hoorbaar was.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Fred Lucas

Bedankt Henk. Pervakov...die kerel is goed! De ene na de andere stelling toverde hij op het bord en de GM's trapten, net als mensen, in verleidingen.
De muziek had het volume van een festivalband op het Ledig Erf. Ongehoord! Voor een hotel.
Timo

Bericht door Timo »

Gelukkig dat ik er niet was. Ik vond de live muziek in Sonnevanck al vervelend genoeg...

Vluggerde Carlsen ook met amateurs, Fred?
Fred Lucas

Timo schreef:Vluggerde Carlsen ook met amateurs, Fred?
Zondag niet, maar ik heb 'm dat wel zien doen op zo'n avond. Het zijn aardige jongens ...
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Afgelopen TATA ChessBase 2013 aangeschaft. Zojuist geïnstalleerd. Functies die bij CB 11 weggevallen waren, doen het weer.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Timo

Bericht door Timo »

Een slim verdienmodel hebben ze daar bij ChessBase...
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Gelukkig had Erika een aanbieding zodat ik CB 13 voor de prijs van de upgrade heb. Maar je hebt gelijk, het kost je 2-jaarlijks geld als je de laatste versie wilt hebben.
Henk

Bericht door Henk »

Ik denk dat Timo doelde op het weg laten vallen van functies, die later weer terugkomen ;-)
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Het was voor mij de eerste keer dat functies wegvielen. Waren ook functies die CB 10 eerst nog niet had. Ook bij PlayChess gebeurt dat. Als je gratis abonnement na een half jaar is verstreken, raak je mogelijkheden kwijt. Hier heb ik me ingehouden en niets nieuws aangeschaft :-)
Timo

Bericht door Timo »

HenkDizz schreef:@ Fred. Jij hebt de "Kasparov"-kamer.
In deel III van Kasparov on Kasparov lees ik: 'in my then customary room 207 in the four-star Duin Hotel' (p.342). Klopt dat, Fred?
Plaats reactie