HSG Open 2026

Moderator: Jacco

Plaats reactie
MarcelS
Berichten: 948
Lid geworden op: za sep 12, 2015 19:01

HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

Uw reporter kon zich met veel moeite toegang verschaffen en mocht daardoor met 45 minuten vertraging tegen Leon, die vergeten was dat hij een bye had opgenomen.
Martijn had toen al gewonnen en vertrokken, dus ik heb geen idee wat daar gebeurt is.
Thom kwam slecht te staan in het Scandinavisch, begon een niet helemaal overtuigende koningsaanval die toch genoeg was voor remise.
Wouter stond de hele partij moeilijk, maar schwindelde naar remise.
Leon kwam goed uit de opening, maar toen ging het eigenlijk uit het niets in een keer mis.
MarcelS
Berichten: 948
Lid geworden op: za sep 12, 2015 19:01

Re: HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

Marcel en Martijn spelen vanavond op liveborden.
MarcelS
Berichten: 948
Lid geworden op: za sep 12, 2015 19:01

Re: HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

MarcelS schreef: vr jun 19, 2026 17:24 Marcel en Martijn spelen vanavond op liveborden.
Excuses voor de misinformatie. Er stond een rijtje van vier liveborden, maar daarvan bleken er twee van de verder in de kelder spelende C-groep te zijn. Van de 16 (van ons gehuurde) liveborden worden er maar liefst 12 gebruikt voor de A-groep.
MarcelS
Berichten: 948
Lid geworden op: za sep 12, 2015 19:01

Re: HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

Ik zat dus nog op een livebord tegen En Passant's manusje van alles; Robin Reichardt. En hij bewijs waarom hij een rating van boven de 2000 heeft en ik niet. Door de dingen steeds net iets scherper dan ik drukt hij eerst mijn initiatief naar achteren en voerde stelselmatig de druk op, tot mijn stelling knapte. Toen ik de keuze had tussen een pioneindspel met twee pionnen minder of een toreneindspel met 3, gaf ik maar op.
MarcelS
Berichten: 948
Lid geworden op: za sep 12, 2015 19:01

Re: HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

Thom kwam matig uit de opening en ging daarna vooral bergafwaarts. Wouter had een bye. Martijn ging met zijn dame op avontuur, maar zij raakte klem waardoor hij in remise moest berusten.
Van Leon en Peter Spannring (winst in de eerste ronde) heb ik niet gezien wat daar gebeurt is.
Henk
Berichten: 6769
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: HSG Open 2026

Bericht door Henk »

Is het Manusje van alles niet neef Jasper? Of broer Thomas? Whatever, wellicht loop ik achter ;-)
MarcelS
Berichten: 948
Lid geworden op: za sep 12, 2015 19:01

Re: HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

Henk schreef: vr jun 19, 2026 22:16 Is het Manusje van alles niet neef Jasper? Of broer Thomas? Whatever, wellicht loop ik achter ;-)
Ik denk dat je gelijk hebt.
MarcelS
Berichten: 948
Lid geworden op: za sep 12, 2015 19:01

Re: HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

MarcelS schreef: vr jun 19, 2026 22:12 Thom kwam matig uit de opening en ging daarna vooral bergafwaarts. Wouter had een bye. Martijn ging met zijn dame op avontuur, maar zij raakte klem waardoor hij in remise moest berusten.
Van Leon en Peter Spannring (winst in de eerste ronde) heb ik niet gezien wat daar gebeurt is.
Leon en Peter hebben allebei remise. Dus nu Martijn en Peter op anderhalf, Marcel en Wouter op 1, en Thom en Leon een half. Morgenmiddag dus nog geen Rode Lopers op liveborden.
MarcelS
Berichten: 948
Lid geworden op: za sep 12, 2015 19:01

Re: HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

MarcelS schreef: vr jun 19, 2026 23:39
Henk schreef: vr jun 19, 2026 22:16 Is het Manusje van alles niet neef Jasper? Of broer Thomas? Whatever, wellicht loop ik achter ;-)
Ik denk dat je gelijk hebt.
Dat verklaart wel waarom er een paar puzzelstukjes niet klikten.
MarcelS
Berichten: 948
Lid geworden op: za sep 12, 2015 19:01

Re: HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

Een wisselende ronde voor de Rode Loper B-boys.
Peters tegenstander kwam niet opdagen en heeft dus nu tweeënhalf.
Martijn kreeg vanuit de opening een heerlijke drukstelling, maar de genadeslag bleef uit. En zoals zo vaak, als je hem zelf niet maakt valt hij aan de andere kant. Nu dus anderhalf punt
Thom begon vanuit de opening direct een aanval op de nog ongerokeerde koning. Dit leverde niet meet dan een pion op, met best nog wel wat compensatie. Maar in het eindspel ging zwart alsnog de fout in. Ook anderhalf
Leon won met een mooie combinatie een dame tegen toren en stuk. In het eindspel stond dezelfde materiaalverhouding op het bord (met wat pionnen). Leon won en gaat dus ook naar anderhalf punt.
Ik kan even niet meer herinneren hoe, maar Wouter verloor en blijft op een punt.
Bij mij partij sloeg na een val van mij ineens de vlam in de pan. Maar ik speelde het niet goed, en mocht blij zijn dat het gelijk bleef. Maar ik kwam langzaam vorderingen, totdat mijn tegenstander een kwaliteit offerde, maar daardoor een gevaarlijke vrije a-pion kreeg. Ik speelde het eindspel slecht, en kwam in een eindspel van dame tegen c-pion terecht. Maar mijn pion stond nog op c3 en dan is het verloren. Wit kon de winst niet vinden, liet mijn pion op c2 komen en net voordat ik om een nieuw blaadje moest vragen berustte hij in remise. Ook anderhalf dus.
MarcelS
Berichten: 948
Lid geworden op: za sep 12, 2015 19:01

Re: HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

Geen verslag na de vierde ronde, want een hele partij pushen met een pion meer, vergat ik in de slotstelking op mij klok te letten, en ging door mijn vlag. Daar was ik zo gefrustreerd van, dat ik geen zin had wat te tikken. Vijfde ronde kwam ik heel slecht te staan uit de opening, knokte mij terug tot een gelijke stelling, om vervolgens uit het niets alsnog wen onstuitbare mataanval om min oren te krijgen. Zesde ronde de hele rijd controlen, maar pas in de tijdsnoodfase beslist. 2,5/6, best tevreden over het spelbeeld, licht integreren met de score.
MarcelS
Berichten: 948
Lid geworden op: za sep 12, 2015 19:01

Re: HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

Thom ging zaterdagavond voetbal kijken, en won zondag twee keer, 4 punten en nog een kleine ratingwinst.
Leon keek ook voetbal, vijfde ronde remise, zesde mooie winst met vrijpionnen, 3,5 punt, TPR 1977.
Peter won in ronde 4, gelijk in ronde 5 en hield het daarna voor gezien 4/5, + 20 ratingpunten.
Martijn won, verloor en remiseerde en heeft met 3/6 het recht ontevreden te zijn.
Wouter verloor in ronde 4, maar bracht met anderhalf punt op zondag zijn totaal op 2,5, en mag daar wel (gematigd) tevreden mee zijn.
Plaats reactie