Amsterdam Science Park Chess Tournament

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

HenkDizz

Re: Amsterdam Science Park Chess Tournament

Bericht door HenkDizz »

Vandaag remise. Morgen tegen de man met 2:2 Succes!
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Netjes!
almer

Bericht door almer »

Bedankt voor het meeleven :-) Natuurlijk super tevreden over het resultaat, over het spel wat minder en over de vechtlust dan weer wel tevreden. De eerste partij tegen de vriendelijke John Pex kreeg ik met wit een Benoni tegen, inferieure opening natuurlijk. Dat speelt met wit wel lekker. Aan het einde van de opening kon ik zwarts b-pion winnen, waarna zwart verkeerd afwikkelde en pardoes een toren cadeau deed. Gisteren speelde ik tegen degene met de laagste rating. Hij speelde anti-schaak, bood op zet 15 remise aan, wat ik afsloeg, waarna hij alles afruilde totdat er nog een handvol pionnen, 2 torens en een loper over bleef voor beiden. Werd wel een interessant eindspel waarin ik het betere van het spel had. En net toen ik dacht dat ik hem had, maakte ik een grote fout en kwam ik nog goed weg met remise. Vandaag met wit mishandelde ik de grunfeld wat de d4-pion kostte. Uiteindelijk werd het toreneindspel met zwarts troef de 2 pionnen op de D-vleugel tegen wits a-pionnetje. Mijn T en K waren wel actief. En net op het punt dat het zwart lukte de partij naar zich toe te trekken, begaat hij een blunder waardoor ik een vrije a-pion krijg en kan promoveren. Kortom, combi van vechtlucht en geluk.
Peter Hoogakker

Bericht door Peter Hoogakker »

almer schreef:Kortom, combi van vechtlucht en geluk.
Vechtlucht? Waar ruikt dat naar?
You're gonna hear me roar
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Ik vind het een prachtig woord "vechtlucht". Dat is wat je in- en uitademt door neus, mond, en alle poriën als je voluit voor de overwinning gaat.
peterdas

Bericht door peterdas »

Goed gedaan, Almer! Je bent een held en lichtend voorbeeld voor schakers die pas op latere leeftijd begonnen zijn. Je laat zien dat je nog jeugdspelerachtige ratingsprongen kunt maken in de tweede jeugd. (ruim 3 jaar geleden zat hij net boven de 1500, nu gaat hij richting 1800. Er is hoop!) :)
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

http://amsterdamchess.com/?q=nl/2015-wv David begint met een 0. Succes de komende 2 partijen!
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Helaas, opnieuw een 0.
Nu de laatste winnen voor de eer!
Plaats reactie