Tata 2015

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Fred Lucas

Re: Tata 2015

Bericht door Fred Lucas »

Hé, wat leuk. Ja, kamer 207, dat klopt.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

En Timo heeft (gelukkig) ook een zeer goed schaakboek ter inspiratie uit de kast gehaald!

Ik was net bezig met de analyse van mijn zwartpartij tegen Peter Das. Pakte daar een zeer recent theorieboek (2014) bij en voerde wat varianten in. Ondertussen liet ik Houdini meedraaien. Tot mij stomme verbazing gaf het venster aan dat in juli 2013 deze vertakking ook al 2x geanalyseerd was! Het bijzondere is dat a)het een vertakking is die op zet 24 begint; b) het uit een nieuwe zet voortkomt die op zet 21 begint en c) de oorspronkelijke Informator-analyse op zet 23 eindigt. Was het de auteur van het boek die hier in 2013 naar keek of iemand anders. Het betrof een GM-partij uit 2012. In elk geval iets bijzonders dat ChessBase 13. (lijkt me wel toepasselijk als ik á la Kasparov in kamer 207 met mijn laptop bezig ben. Het spreekt voor zich dat het hier ook om een Kasparov-opening handelt: het Konings Indisch).
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Timo

Bericht door Timo »

Kun je nagaan tot wat voor niveau Peter en jij elkaar opstuwen! ;)
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Konings Indisch wel, maar Italiaans liever (nog) niet (...) ;)
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
peterdas

Bericht door peterdas »

HenkDizz schreef:Konings Indisch wel, maar Italiaans liever (nog) niet (...) ;)
Precies! We doen het stap voor stap.
Plaats reactie