vrijdag 27 - zondag 29 oktober 2006, 20e Eijgenbroodtoernooi

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

vrijdag 27 - zondag 29 oktober 2006, 20e Eijgenbroodtoernooi

Bericht door Majnu »

Als ik het me goed herinner hebben afgelopen jaar een aantal Rode Lopers hier aan meegedaan. Is het een leuk toernooi?

vrijdag 27 - zondag 29 oktober 2006, 20e Eijgenbroodtoernooi

* Plaats: Amsterdam
* Lokatie: ROC Amsterdam, Uiterlijke Verzorging, Voormalige Stadstimmertuin 1
* Bereikbaarheid: met tram 7 en 10 of de metro, halte Weesperplein
* Aanvang: Vrijdag 27 oktober, aanmelden en inschrijfgeld voldoen tussen 18.30 en 19.15 uur
* Inleggeld: 25 euro, jeugdspelers geboren na 31 december 1990 12,50 euro
* Prijsuitreiking: zondag 29 oktober om ca. 18.15 uur
* Prijzen: 1e € 250,-. Diverse ratingprijzen (eerste prijs € 100).
* Speeltempo: 40 zetten in 105 minuten p.p., daarna 15 minuten p.p. om de partij te beeindigen. Zes ronden Zwitsers, bye(=1/2 pnt.) t/m ronde 4 mogelijk
* Inschrijving: bij voorkeur per e-mail (tot 27 oktober) bij Garth Sylbing garthy@xs4all.nl
o.v.v. naam; speelsterkte(KNSB-rating), evt. schaakvereniging en evt. bye in welke ronde.
* Telefonische aanmelding: Lucie v.d. Vecht, 06-24774424
* KNSB-ratingverwerking: ja
* KNSB-jeugdratingverwerking: nee
* Bijzonderheden: Toernooi is alleen toegankelijk voor spelers met een KNSB-rating lager dan 2250. Tevens wordt er een invitatiezeskamp gehouden; de Micha-Kroongroep
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben vorig jaar niet geweest, maar ga denk ik wel meedoen. Ik wil sowieso dit jaar meer weekendtoernooien gaan spelen en dit is goed bereisbaar. Die ondergrens van 2250 is geen probleem ::wink:
René

Bericht door René »

Wat mij betreft inderdaad een leuk toernooi. Nadelen zijn dat je redelijk hutje mutje zit, de aanvang van de 1e ronde van de dag in de regel met moeilijkheden gepaard gaat (sleutel van de zaal onvindbaar, wedstrijdleider afwezig) en dat vorig jaar nog op ELO werd ingedeeld (en dus speelde je altijd of tegen iemand met 200 punten meer, of tegen iemand met 200 punten minder). Daar staat tegenover dat het prima bereisbaar is, op een plek die perspectieven biedt voor randactiviteiten en het er vrij gemoedelijk aan toe gaat.

Lijkt me leuk als we een groep afgevaardigd zouden krijgen!
Rody

Bericht door Rody »

Ik ben er vorig jaar ook bij geweest.. Het nadeel van het toernooi was inderdaad het opeengepakt zitten in een klein hok. De laatste dag kon je goed ruiken dat er gezweet was zeg maar, verder een leuk toernooitje, helaas ben ik verhinderd. ::|
Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1269
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Bericht door Geurt »

Ik zit er ook over te denken. Hoe willen ze zes ronden spelen in twee dagen (za, zo) en een avond (vrij). Zaterdags 3 partijen? Van max 4 uur het stuk?
PS Ik ga natuurlijk voor de elo-prijs.
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

@ Geurt,

vrijdagavond ronde 1

zaterdagochtend ronde 2
zaterdagmiddag ronde 3
zaterdagavond ronde 4

zondagochtend ronde 5
zondagmiddag ronde 6
Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1269
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Bericht door Geurt »

Gotsamme, 12 uur schaken op een dag.....
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Je mag één van de eerste vier ronden vrij nemen. Je krijgt hiervoor 0.5 punt.
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3505
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Bericht door Jacco »

Zaterdag avond de bye opnemen leidt bij mij altijd tot het beste resultaat in een weekendtoernooi.

Er zijn overigens heel weinig mensen die 12 uur schaken op zaterdag, als je 10 uur haalt draai je heel lange partijen.
Gast

Bericht door Gast »

Ik speel mee!
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

De eerste-rondeuitslagen zijn helaas niet op internet te vinden, maar in elk geval veel succes dit weekend Richard! We vernemen wel via het forum hoe het gegaan is.
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Hoe is het gegaan Richard?
Of was het zo beschamend dat we het niet mogen weten? ::wink:
Gast

Bericht door Gast »

Bij deze dan Majnu,

was een erg sterk toernooi, heb achtereenvolgens 4 spelers met een rating van 1880+ gehad, 1.5 punt gescoord, daarnaast nog 0.5 voor m'n bye, laatste ronde ging ik voor de ratingprijs tot 1700 maar verloor tegen een 1770 speler

eindconclusie

2 uit 6

tpr van 1730

had het gevoel dat er meer in zat, maar in ieder geval weer een paar ratingpunten erbij.
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Dat is absoluut niet slecht Richard. Een tpr van 1730 terwijl je 1597 hebt is mooi!
Plaats reactie