Tata Steel Chess 2012
-
Re: Tata Steel Chess 2012
Inderdaad, eerste rang.
- Majnu
- Contacteer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c7wcra2IaiE[/youtube]
- Majnu
- Contacteer:
Je moet het laatste deel, &feature=player_embedded#!, weghalen. Dan werkt het.peterdas schreef:[Youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c7wcra2I ... r_embedded#![/Youtube] Op 0:34 een bekend gezicht. Heel duidelijk...
Hé, vorige keer werkte dit wel...
-
Oké, bedankt Majnu. Weer wat geleerd...
-
Ik zit in een tienkamp (4E) met twee vrouwen! De ene is zwanger, de andere is daar wat te oud voor. Begonnen met een vrij goede overwinning. Morgen tegen de niet-zwangere vrouw. Henk verloor, ik heb nog geen details van hem gehoor.
Peter T., ik zit ook in de Banjaert, dus ik zal je dan hier wel zien. Er is draadloos internet en een zeer oude desktop waarop ik dit zit te typen. Tot morgen!
Peter T., ik zit ook in de Banjaert, dus ik zal je dan hier wel zien. Er is draadloos internet en een zeer oude desktop waarop ik dit zit te typen. Tot morgen!
- HenkDizz
Henk zat al vroeg op zijn hotelkamer zijn fouten te overdenken. Morgen gelukkig zwart :-)
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
-
Henk en ik wonnen vandaag allebei. Ik moest een eindspel met ongelijke lopers, ieder een toren en voor mij twee pluspionnen zien te winnen, wat niet meeviel maar na 76 zetten lukte. Peter Thonen kwam net vertellen dat hij 2 uit 4 heeft in het rapidtoernooi. Tanja's laatste wederwaardigheden ken ik nog niet.
- Majnu
- Contacteer:
Een goed begin!
Succes in de komende ronden.
Ik kom misschien maandag of dinsdag even langs.
Succes in de komende ronden.
Ik kom misschien maandag of dinsdag even langs.
-
Dat wil ik, Majnu. Overigens heeft Henk vandaag zijn clubliefde laten zien door Klaas te wreken. Hij won van de vader van diens onweerstaanbare tegenstandster van woensdag. Zo helpen wij spelers van het Eerste mekaar... Het was een technische partij, vertelde hij me. Ruilvariant van het damegambiet, maar dan omgekeerd (Henk zwart). Henk zette de bekende minderheidsaanval in gang, won daar een pion mee enzovoort. Dat zal die Visschedijkjes leren!
-
Derde ronde ook gewonnen, van een Welshman die dit jaar tachtig wordt. Blackmar-Diemer, torenoffer op f7 dat hij niet aannam wegens mat, stukwinst. Prettig simpel na die moeilijke partij van gisteren. Henk heeft het moeilijk met wit, hij verloor en klaagde dat hij van alles over het hoofd heeft gezien. Ik zit in een groep vol schuivers, ben benieuwd hoe dat zal gaan in de komende ronden. Tanja heeft gisteren haar tweede partij gewonnen van de sterke Jan Bey, hetgeen knap is! Haar journalistengroep is gewonnen door Remmelt Otten, die in de laatste ronde van Alexander Münninghoff won, terwijl concurrent René Nijland verloor van Erik Bouwmans. Hoe Tanja's laatste ronde ging weet ik niet, maar ze is in ieder geval damesjournalistenkampioene geworden.
-
Dat van Jan Bey klopte niet, lees ik net in Tanja's eigen post die gelijk met de mijne kwam. Het was zijn vriendin Maaike Valkenburg. Zustermoord!
- Majnu
- Contacteer:
Tata Steel Chess 2012
Ik ga dinsdagmiddag naar Wijk aan Zee om mijn idolen Carlsen, Können, Giri, van Lingen, e.a. te bewonderen.
Tot dan!
Tot dan!
-
van Lingen? Die zit allang thuis hoor. Je bedoelt wellicht Dissel?Majnu schreef:Ik ga dinsdagmiddag naar Wijk aan Zee om mijn idolen Carlsen, Können, Giri, van Lingen, e.a. te bewonderen.
-
- PeterT
Ik eindigde op 4,5 uit 7. Vandaag 2,5 uit 3 dus, na de 2 uit 4 van gisteren. Toen gaf ik een mat in 1 weg, i.p.v. eeuwig schaak. Jammer. Mijn tegenstander toen, won uiteindelijk de B-groep.
In mijn laatste partij vandaag speelde ik een zwaar bevochten remise (ik won een incorrect geofferd stuk terug).
Goed van Timo en Tanja! Henk, zet 'm op!
In mijn laatste partij vandaag speelde ik een zwaar bevochten remise (ik won een incorrect geofferd stuk terug).
Goed van Timo en Tanja! Henk, zet 'm op!
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen