20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Kees
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Kees »

Ik vind de verplaatsing jammer, maar wel verstandig. Samen met de verplichte QR-controle is dat voor mij reden om me alsnog in te schrijven voor dit toernooi. Het is wel een bunker, maar met zo veel deelnemers wordt het vast gezellig. Wel houd ik mijn hart vast voor het bargebeuren aldaar, met 1 koelkast achter wat formica-schooltafels. punt van aandacht!
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Henk »

De koelkast die momenteel in mijn tuin staat gaat daar ook heen. Want daarover maakte ik me ook al zorgen.
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Fred Lucas »

Alle argumenten geven stof tot nadenken voor 2022. Op dit moment - herfstzonnetje, biertje op tafel - bevalt de argumentatie van Geurt mij het meest.
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Fred Lucas »

Het was een leuk toernooi, goed georganiseerd, maar het miste de sfeer van de eigen speellocatie. Je kunt klaslokalen vol hangen met schermen en Arwen achter de bar zetten, maar tegen de ambiance van onze eigen locatie is niet op te organiseren.

In groep 4 zaten 4 Rode Lopers.
Mijn score, 0 uit 3. Hieronder enkele fragmenten.

In de derde ronde trof ik Daniel.



Na lang manoeuvreren staat wit huizenhoog gewonnen, maar in de beperkte tijd (is dat een excuus?) besloot ik over te gaan naar het pionneneindspel en speelde Tc5-e5??

Tegen Ashraf offerde ik een paard op f2 en dat betaalde zich uit. Vele varianten verder staat het zo.



Zwart wint met Txb1, gevolgd door Dxa2+ of met wat Ik speelde Tb2+.
Om te winnen moet je consequent zijn in je plan. Enkele zetten later is dit de stelling.



Mijn zet verloor direct. Wie doet het beter? Hoe houdt zwart winnend voordeel?

Tegen Seth in de laatste ronde maakte ik een ruilfout. Daarna komt er een interessante stelling met ongelijke lopers op het bord.



Zwart is volkomen machteloos. De witte koning loopt ongehinderd naar de damevleugel. Ik gaf op en Seth kwam op 6,5 uit 7, een mooie score, maar net niet voldoende om mee te dingen naar de foto.
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Henk »

KiekjeAfbeelding

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Henk »

KiekjeAfbeelding

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Henk »

KiekjeAfbeelding

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Henk »

KiekjeAfbeelding

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Henk »

KiekjeAfbeelding

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Henk »

Fred Lucas schreef: zo nov 21, 2021 13:25
In groep 4 zaten 4 Rode Lopers.
Ja dat had eigenlijk max 3 moeten zijn. Maar door wat vertraging/aanloop problemen vanwege issue met de printer en een QR-loze die in eerste instantie weigerde te vertrekken, is er niet van gekomen nog even kritisch naar de groepen te kijken.

Verder was het wat de organisatie betreft een geslaagde dag met weer een nieuwe toernooi winnaar (Ondersteijn) en een zeer gelukkige fotowinnaar (Molendijk) De bittergarnituur (terug van weggeweest) werd ook gewaardeerd, begreep ik.
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Fred Lucas »

Zeker, uitgebreide garnituur met ook nog een vegetarische variant.
Ik verlies van Lopers, maar het aantal Rode in dezelfde groep is voor mij geen kwestie.
Arnold
Berichten: 3512
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Arnold »

Fred Lucas schreef: zo nov 21, 2021 13:25 Om te winnen moet je consequent zijn in je plan. Enkele zetten later is dit de stelling.



Mijn zet verloor direct. Wie doet het beter? Hoe houdt zwart winnend voordeel?
Lastig, als het paard weg zou zijn is het mat op f2. Pionnen snoepen (a2, h3) lijkt me niet opportuun. Ik tendeer naar

Da5 of Dd7.

maar echt een sluitend plan heb ik niet. Mooie stelling!
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Fred Lucas »

Goed gezien Arnold. Je tweede suggestie. Een lastige zet om te zien, vind ik.
Arnold
Berichten: 3512
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Arnold »

Henk schreef: zo nov 21, 2021 13:36 ... door wat vertraging/aanloop problemen vanwege issue met de printer en een QR-loze die in eerste instantie weigerde te vertrekken, is er niet van gekomen nog even kritisch naar de groepen te kijken.
Delegeren, delegeren, delegeren! Op z'n minst dat QR-typje kan ook door een ander worden opgelost.
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 20 november 2021: Rode Loper Rapid Toernooi

Bericht door Henk »

Ik begrijp dat jij het volgende toernooi aan de deur staat, Arnold? Het is niet triviaal vrijwilligers te vinden die een uur aan de deur willen staan om mensen te screenen. En dat snap ik ook goed. Er hadden twee leden gereageerd en die stonden zaterdag bij de deur. Dat het niet iedereen is gegeven lui buiten te houden die stuurs doorlopen, begrijp ik ook. Dus dan moet er wat, en is het ook niet vanzelfsprekend even een vrijwilliger aan te wijzen die zo iemand alsnog naar buiten manouvreert. Niet direct een onderwerp voor delegeren dus. Wat je hier kunt verwijten, is dat we tevoren daar geen oplossing voor hadden doorgesproken. Tja.

Of dit nou de meeste oponthoud gaf is overigens de vraag, Rene was op dat moment nog bezig met laatkomers en no-showers te inventariseren.
Plaats reactie