Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Henk »

Ja, waar blijft de rest? En blijft Arjan nou echt thuis vanwege het voetbal? Je kan toch een bye nemen zaterdagavond?

Overigens zie ik voor mijn ronde 1 in de C-groep al twee jeugdobstakels van Moira opdoemen, met een rating onder de 1000, terwijl ze natuurlijk om de prijzen mee gaan doen. Zo won Lena bijvoorbeeld op het NK C van de ratinghoogste uit de C-groep. Dat wordt huiswerk.
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1467
Lid geworden op: do jan 20, 2005 13:21
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Pieter »

Lena de Kraker? Leuk dat die ook meedoet!
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Henk »

Ja, minstens drie dames uit het NK-C in de groep. Zit net het repertoire van de C-groep te inventariseren. Ook nog een Lets-speler nota bene.

Overigens zit er uit datzelfde NK-C ook een meisje in de A-groep. (en die verloor daar van 1 van de dames uit de C-groep)
Klaas
Berichten: 565
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 12:33

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Klaas »

ik heb heel lang gewacht omdat ik me lichamelijk niet goed genoeg voelde voor een weekend schaken, maar de laatste week lijkt het allemaal wel weer te gaan dus ik heb me net ingeschreven voor de A-groep van het OKU.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Henk »

Goed nieuws, Klaas!
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Majnu »

Heel veel plezier en succes allemaal!
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Henk »

Zoals gevreesd moest ik, met zwart nog wel, tegen Lena. Op zet 58 ging ik, in een stelling die wellicht nog remise te houden was, door mijn vlag. Chris verloor van +300, de rest geen idee.
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Timo »

Groep B: Peter won van de sterke Gerard Halve! Kees remise. Johnny wint, Almer verliest.

Groep A: Jan verliest van grootmeester Guliyev. Klaas verliest ook.
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Kees »

Drie taaie en lange partijen gespeeld tot nog toe. Allemaal op het snerpst van de schede. De eerste twee kwam ik er niet doorheen, met 2x remise als gevolg. De derde partij sloeg ik het remisevoorstel af en vond ik de winst wel: ik gaf een kwaliteit en vervolgens kon ik met een superieur paardenspan de stelling van mijn tegenstander slopen. Vanavond een bye.
Peter Das doet het erg goed. Werkt hard aan zijn rating tot nu toe.
De overige Rode Lopers wisselvallig. Gouden Loper Johnny de Kraker doet het ook goed met 2.5 uit 3.
Het voetballen kijken met z'n allen was gezellig, maar verder natuurlijk een deceptie.
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Timo »

Groep C, ronde 2 en 3. Henk verliest weer, maar wint daarna eindelijk. Ook Lena de Kraker verliest en wint, maar zij heeft nu 2 punten (met een rating van 995!).

Groep B, ronde 2. Peter remise tegen opnieuw een speler boven 1800, de Arnhemse taxichauffeur Tony Hogerhorst! Ook Almer remise tegen een speler van die sterkte. Kees remise, Nikola (die ik nu pas ontdek) en Johnny winnen.
Ronde 3. Kees wint van Maarten Mellegers. Peter wint alweer van een goede speler. Nikola verliest daarentegen van iemand die hij moet kunnen kloppen. Almer remise, Johnny heeft een bye.
Tussenstand: Peter en Johnny 2,5, Kees 2 (vlak onder zijn vriend Jan Wiggerman), Nikola en Almer 1.

Groep A, ronde 2. Aan bord 1 verslaat Gilbert Vrancken GM Reinderman. Jan verliest van een zwakkere speler. Chris wint van Kasim Wandy en Klaas van Maaike Keetman.
Ronde 3. Chris verliest van PK-speler Peter Lombaers (2200), Klaas van PK'er Erik Both (bijna net zo veel). Jan verslaat Jan Teuben. Tussenstand: Jan, Chris, Klaas 1 punt.
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door HenkDizz »

Erik Both is een speler van Spijkenisse. Bert Both is van Paul Keres.

Vanmiddag even langs geweest. Meest van tijd met Erika staan kletsen. Met een tasje boeken terug naar huis.
Van onze helden niet heel veel gezien. Chris had, aan de pionstructuur te zien, een hyperscherp Botwinnikvariant van het geweigerd damegambiet op het bord. Bij Klaas zag ik de 150-attack tegen de Pirc/ Moderne verdediging. Jan Teuben had een fraai ogend paard op c4. Toen ik wegging had hij nog niet gerokeerd. Onze Jan had het loperpaar en de mogelijkheid het centrum op te blazen. Bij Kees zag ik een vreemd ogende stelling. Deze was ontstaan uit een (pseudo) Trompowsky 2.Lg5 Gelukkig winst voor Kees. We hopen nog steeds op een hernieuwd treffen met Der Wiggerschwanz.
Almer stond een stuk achter. De witte K stond op d2 maar zwart had te weinig materiaal bij de hand om daarvan te kunnen profiteren. Peter had lang gerokeerd. De witspeler kort. Dames waren reeds van het bord. De witte stukken stonden wat apart Lf3 en Le3 Pd2 en Pe2 Thuis gekomen zag ik dat Peter vlot gewonnen had http://www.paulkeres.nl/oku2012/partije ... heatre.htm Vooral zijn 15...Lxc5! maakt indruk.
Henk won het altijd lastige eindspel T+D vs. L Kom op Henk. Volgende keer in B meedoen. Daar leer je meer van.
Kort voor mijn vertrek nog kort met Henk en jawel Eddy Heezen gesproken. Goed hem weer eens te zien. Wellicht komt hij langs bij het knockout toernooi.
Succes morgen en in elk geval interessante partijen gewenst!
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door HenkDizz »

Ik zie dat ook de partijen van Jan, Chris, Almer en Henk na te spelen zijn. Ga ik zo tussen de werkzaamheden door maar eens doen. De partij van Almer is in remise geëindigd zie ik nu.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Henk »

Vanavond ook gewonnen. Ronde 2 was een Tarrash fransoos( ik zwart) tegen iemand die daar goed in thuis was. Ik ruilde de zwarte lopers, maar dat deugde niet. Enige zetten later verloor ik een pion. Was daarna niet te houden. Ronde 3 en 4 trof ik mindere broeders. Nu dus 2 uit 4, dat betekent morgen nog twee pittige potten, denk ik.
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Timo »

De partij van Peter had vooral één thema: overbelasting...
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Timo »

En mooi kwaliteitsoffer van Kees. Ik zie alleen niet meteen waarom wit in de slotstelling al opgeeft.
Plaats reactie