HSG Open 2026

Moderator: Jacco

Plaats reactie
MarcelS

HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

Uw reporter kon zich met veel moeite toegang verschaffen en mocht daardoor met 45 minuten vertraging tegen Leon, die vergeten was dat hij een bye had opgenomen.
Martijn had toen al gewonnen en vertrokken, dus ik heb geen idee wat daar gebeurt is.
Thom kwam slecht te staan in het Scandinavisch, begon een niet helemaal overtuigende koningsaanval die toch genoeg was voor remise.
Wouter stond de hele partij moeilijk, maar schwindelde naar remise.
Leon kwam goed uit de opening, maar toen ging het eigenlijk uit het niets in een keer mis.
MarcelS

Re: HSG Open 2026

Bericht door MarcelS »

Marcel en Martijn spelen vanavond op liveborden.
MarcelS

Bericht door MarcelS »

MarcelS schreef: vr jun 19, 2026 17:24 Marcel en Martijn spelen vanavond op liveborden.
Excuses voor de misinformatie. Er stond een rijtje van vier liveborden, maar daarvan bleken er twee van de verder in de kelder spelende C-groep te zijn. Van de 16 (van ons gehuurde) liveborden worden er maar liefst 12 gebruikt voor de A-groep.
MarcelS

Bericht door MarcelS »

Ik zat dus nog op een livebord tegen En Passant's manusje van alles; Robin Reichardt. En hij bewijs waarom hij een rating van boven de 2000 heeft en ik niet. Door de dingen steeds net iets scherper dan ik drukt hij eerst mijn initiatief naar achteren en voerde stelselmatig de druk op, tot mijn stelling knapte. Toen ik de keuze had tussen een pioneindspel met twee pionnen minder of een toreneindspel met 3, gaf ik maar op.
MarcelS

Bericht door MarcelS »

Thom kwam matig uit de opening en ging daarna vooral bergafwaarts. Wouter had een bye. Martijn ging met zijn dame op avontuur, maar zij raakte klem waardoor hij in remise moest berusten.
Van Leon en Peter Spannring (winst in de eerste ronde) heb ik niet gezien wat daar gebeurt is.
Henk

Bericht door Henk »

Is het Manusje van alles niet neef Jasper? Of broer Thomas? Whatever, wellicht loop ik achter ;-)
MarcelS

Bericht door MarcelS »

Henk schreef: vr jun 19, 2026 22:16 Is het Manusje van alles niet neef Jasper? Of broer Thomas? Whatever, wellicht loop ik achter ;-)
Ik denk dat je gelijk hebt.
MarcelS

Bericht door MarcelS »

MarcelS schreef: vr jun 19, 2026 22:12 Thom kwam matig uit de opening en ging daarna vooral bergafwaarts. Wouter had een bye. Martijn ging met zijn dame op avontuur, maar zij raakte klem waardoor hij in remise moest berusten.
Van Leon en Peter Spannring (winst in de eerste ronde) heb ik niet gezien wat daar gebeurt is.
Leon en Peter hebben allebei remise. Dus nu Martijn en Peter op anderhalf, Marcel en Wouter op 1, en Thom en Leon een half. Morgenmiddag dus nog geen Rode Lopers op liveborden.
Plaats reactie