Upgrade Forum

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Upgrade Forum

Bericht door Henk »

Het forum is voorzien van een nieuwe software versie en tevens verhuisd naar een andere server.


Even bezien of alles werkt. Sowieso moet iedereen die de taal op Nederlands had staan, dat weer even goed zetten in zijn of haar profiel, denk ik.
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Upgrade Forum

Bericht door Henk »

Tapatalk plugin geherinstalleerd en aangemeld.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Tap
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Upgrade Forum

Bericht door Henk »

Er zijn nog wat issues. Soms wordt je doorgestuurd na een submit naar een URL die 'phpBB3' bevat. Die phpBB3 moet uit de URL. En de fen diagrammen werken momenteel niet.

Hoop ik vandaag op te lossen.
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3480
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Upgrade Forum

Bericht door Jacco »

ik zie diagrammen en geen errors meer bij het submitten. (ook Nederlands maar aangezte.)
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Upgrade Forum

Bericht door Henk »

De errors zijn denk ik opgelost ja. De diagrammen niet (ik zie ze nog iet). Mijn hypothese is dat dat probleem is veroorzaakt doorconfiguren SSL/certificaten gisteren. Daar werkt het niet mee samen want de achterliggende tools hebben enkel een non-SSL versie. Probeer de redirect naar https er weer uit te krijgen...
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Upgrade Forum

Bericht door Henk »

We houden SSL er maar in. Dat is uiteindelijk immers wenselijk. Ik heb gezocht naar een tooltje dat voor de FENs wel overweg kan met SSL/https en dat gevonden in ChessBase diagram. De BBcode is aangepast, iedereen zou weer diagrammen moeten zien.

Dan moet ik ook nog iets doen voor de partij code. Maar dat tooltje host ik zelf, dus daar kan ik vast een mauw aan passen. Kan echter niet beloven dat dat een dezer dagen al gaat lukken.
Laatst gewijzigd door Henk op vr okt 13, 2023 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mattieu Bastiaanse
Berichten: 108
Lid geworden op: za aug 28, 2021 16:35

Re: Upgrade Forum

Bericht door Mattieu Bastiaanse »

Ik moest opnieuw inloggen en ik wist zowel mijn loginnaam als wachtwoord niet meer, want alleen opgeslagen in de browser.
Uiteindelijk gevonden door te scrollen in mijn browser-wachtwoordmanager en ik herkende het woord "tuxtown.net".
Anders had ik niet geweten hoe er weer op te komen.
Wellicht hebben anderen hetzelfde probleem.
Zo ja, wellicht een mailtje sturen met instructie.
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Upgrade Forum

Bericht door Henk »

Iedereen kan editten en het mail probleem ook opgelost. @Mattieu: Hm, ja, er zit een wachtwoord vergeten functie in. Als je je usernaam niet meer weet kun je daar je emailadres gebruiken.
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Upgrade Forum

Bericht door Henk »

Henk schreef: zo okt 15, 2023 21:55
Henk schreef: zo okt 15, 2023 14:27
Meer dan een uur zitten puzzelen, maar ik krijg het niet voor elkaar. [Het links uitlijnen van diagrammen] Maar ik ben een leek. Wellicht nog eens zoeken naar een andere tool dan die van ChessBase.
Opgelost! Met dank aan Laurens.
Hm, de aanpassing om diagrammen links uit te lijnen blijkt miraculeus genoeg het plaatsen van nieuwe diagrammen stuk te maken. Aanpassing teruggedraaid, en postings van Martijn en Dizzle in Externe gefixed. Op een later moment terug naar de tekentafel.
Plaats reactie