Popquiz

In het bargedeelte mag je berichten plaatsen die niet direct met schaken te maken hebben.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Net opgestuurd, binnen de tijd. Krijg ik eindelijk een biertje van the Shark? :-D :-D
Wish I didn't know now what I didn't know then
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Dat is nog even afwachten, John. Ik verwacht nog wel een paar inzendingen...
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Hmmm....redelijk maar niet goed. Geen bier voor mij vrees ik.

7 en 8 na elkaar vond ik dan wel weer leuk.
You're gonna hear me roar
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Het is de hoogste tijd voor de uitslag. 3 inzendingen dit keer, maar ze waren wel aan elkaar gewaagd.
voordat ik de uitslag bekend maak, eerst de antwoorden (nee, niet meteen naar beneden scrollen)

1. ABC - All of my heart ABC was geen probleem, titel wist alleen Jaap.
2. AHA - Hunting high and low Punten voor iedereen.
3. Air - All I need Jaap en Peter hadden deze goed, maar John niet.
4. ELO - Mr. blue sky Verrassend genoeg wisten Jaap en Peter beiden ELO niet te noemen, al had Jaap wel de titel goed.
5. IOS - Altijd wel iemand IOS, afkorting van Is Ook Schitterend. Peter had deze helemaal goed, John wist de titel niet.
6. Mud - Tiger feet John haalde dit nummer door elkaar met Dynamite, wat logisch is, want ze lijken verdacht op elkaar.
7. OMC - How bizarre Alleen John wist deze niet, al is de titel met wat coulance goed gerekend.
8. OMD - Enola gay Punten voor iedereen.
9. PHd - I won't let you down Punten voor iedereen.
10. Sia - The greatest Sia was geen probleem, John had de titel niet goed.
11. TLC - Waterfalls Te nieuw voor John.
12. Wes - Alane Wes was geen probleem, John had de titel niet goed.
13. XTC - Senses working overtime Jaap had deze helemaal goed, John wist de titel niet.
14. Yes - Owner of a lonely heart Punten voor iedereen.
15. Zen - Hair Te oud voor Peter en Jaap, maar wel beiden de titel goed.

Op de 3e plek eindigt John met 19 punten, Peter deed het iets beter met 22 punten. Maar Jaap blijkt toch het meest allround te zijn en wint met maar liefst 26 punten. Gefeliciteerd Jaap! Je mag morgen een lekker biertje uitzoeken.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Een ronde die qua opzet erg simpel is dit keer, maar qua uitvoering verre van makkelijk (schat ik in). De rond 10 x 10, oftewel 10 nummers waarvan de titel en artiest te raden zijn, waarvan je standaard de eerste 10 seconden te horen krijgt, de intro zogezegd.
De nummers zijn vrijwel random geselecteerd en hebben daarmee weinig tot geen verband en komen uit vele jaren, de enige overeenkomst is dat ze in de top 40 gestaan hebben. Maar goed makkelijk gezegd, de uitvoering is aan jullie, snel naar...

De fragmenten

Inzenden van antwoorden kan tot 4 maart 12:00 uur naar jaapkamminga@gmail.com . De winnaar wordt getrakteerd op een drankje naar keuze aan de bar.
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Redelijk te doen, totdat ik aan het eind kwam.....
Nieuwsgierig wie er 7 ook weet.

Verder denk ik dat er in het intro van 5 nagenoeg geen verschil zit tussen origineel en cover, benieuwd hoe de quizmaster dit ziet.
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

ik dacht dat nummer x Maid of Orleans van OMD was, totdat ik me besefte dat de eerste 10 seconden van dat nummer heel anders gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=vmwMhjbThKg
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Ha...die haal ik ook altijd door elkaar. Zing in mijn hoofd dan door, dan weet ik wat welke is...
You're gonna hear me roar
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Lastig. 3 zekere, en de rest of de band (meerdere gokjes...) of het nummer. Ook nummer 7, Ik weet de band, maar kan er niet opkomen. Ouderdom, Alzheimer, Korsakov, roept u maar... :-D
Wish I didn't know now what I didn't know then
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Behoorlijk pittig deze quiz. Ik hoop op een kleine voldoende. Nummer 7 denk ik ook te weten.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Met 3 inzenders is er een mooie start gemaakt. Maar nog volop kans om mee te doen, wie ontsnapt er als eerstvolgende uit de grijze massa van niet inzenders? [emoji846]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Popquiz

Bericht door JosH »

ik hoop van het weekeinde er even voor te kunnen gaan zitten....
"One life, live one!"
Jan H. Prins
Berichten: 162
Lid geworden op: vr apr 01, 2005 17:08

Re: Popquiz

Bericht door Jan H. Prins »

Ik dacht weer eens mee te willen doen, maar moet wegens gebrek aan kennis afhaken....
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Nog twee dagen om in te zenden.. wie volgt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Deze intro's bleken lastig, maar met 14 punten van de maximale 20 weet Peter H. de concurrentie achter zich te houden..
Drie anderen onttrokken zich aan de niet-inzenders: Ton met 12 punten, John met 7 en Arnold met 2 punten.
Maar veel interessanter nog zijn natuurlijk de antwoorden:

We begonnen met een reis "To Brazil" van de Vengaboys.
Vervolgens gingen we terug in de tijd naar The Hollies met "The Air That I Breathe".
Het luchtalarm ging af voor 2 Unlimited op reis door de "Twilight Zone"
Van luchtalarm naar tere klassieker "Unforgettable" van Nat King Cole & Natalie Cole.
"Uptown Girl" was de volgende intro, maar zoals Peter terecht opmerkte er was hier geen onderscheid te maken tussen het origineel en de cover, dus zowel BIlly Joel als Westlife werden goedgekeurd.
Na Brazilie in de eerste intro ging de reis verder naar Wenen, "Vienna" van Ultravox was intro 5.
Vervolgens een oproep van Sly Fox "Lets Go All The Way", verbazingwekkend voor mij hoe goed die herkend is (was mij nooit gelukt).
Fleetwood Mac daarentegen werd door niemand herkend, het was dan ook een wat ouder nummer "Man Of The World" uit 1967.
Ook Johnny Gill werd door niemand herkend, "My, My, My"
Het laatste fragment ging dan vaker fout op titel dan op niet herkennen, maar hier wisten Arnold en Ton de volle punten te scoren "Itchycoo Park" van The small faces.

Peter het drankje volgt binnenkort!
Plaats reactie