Popquiz

In het bargedeelte mag je berichten plaatsen die niet direct met schaken te maken hebben.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

Kan je tussendoor die van mij nakijken al durf ik wel te beweren dat ik op-een-na-laatste word.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

De inzendingen zijn binnen.. de antwoorden kunnen geplaatst. Opvallend genoeg waren zowel de oudste als de nieuwste voor iedereen totaal onbekend, daar durfde men over het algemeen zelfs niet te gokken.
Dan gaat het dus onder andere over:
To sir with love van Lulu, uit de gelijknamige film uit 1967.

Het tweede fragment was bekend genoeg qua titel en John wist ook de film, maar de uitvoerende bleek te lastig.
Raindrops keep falling on my head van B.J. Thomas uit de film Butch Cassidy And The Sundance Kid (1970).

Daarna werd het toch wel zo bekend dat iedereen op zijn minst titel en artiest had.
Stayin' Alive van de Bee Gees uit Saturday Night Fever (1978)

Ook fragment 4 was overbekend, al was het nog lastig welke film het nou precies was..
Eye Of The TIger van Survivor uit Rocky III (1982).

Fast forward een jaartje maar en we komen in 1983 toen Flashdance uitkwam met de grote hit Maniac van Michael Sembello.

Weer een jaartje later, 1984, kwam er een film vol muziek van Prince, Purple Rain (wat zowel de titel van het nummer als de film is).

In 1990 kwam er weer een westernfilm uit, waarin Blaze Of Glory van Bon Jovi prominent aanwezig was. Dan gaat het om Young Guns II.

De bonuspunten voor de jury van Peter H. kwamen binnen voor I Wanna Sex You Up van Color Me Badd uit New Jack City (1991).

In 1993 kon UB40 het niet helpen om verliefd te worden.. (Can't Help) Falling In Love With You uit de film Sliver.

Weer een paar jaartjes vooruit komen in 1997 met de film Set It Off, bekender van de grote hit Don't Let Go (Love) van En Vogue.

In 1998 verging de Titanic wel duizenden keren op filmschermen over de hele wereld de soundtrack had een prominente rol voor Celine Dion haar nummer My Heart Will Go On.

Het nieuwe millenium ingaand komen we uit in 2002, toen de film 8 mile de bioscopen bereikte. Lose Yourself van Eminem pronkte hier.

What I've Done van Linkin Park stond dan weer op de soundtrack van Transformers uit 2007,

Een lekker feelgood nummertje kwam mee met de film Despicable Me II, het gaat dan natuurlijk om Happy van Pharell Williams. Dit alles overigens in 2013.

Zoveel inzenders als Happy nog wisten, 2015 is dan toch blijkbaar te recent. DIt afsluitende fragment kwam uit de film Selma. Het gaat om Glory van Common en John Legend.

Tot zover de antwoorden.. dan de scores, de maximale te halen score bedroeg 37,5, de behaalde scores beginnen bij 28.

Peter Hoogakker: 28
John: 20
Almer: 19,75
Peter Das: 14
Jacco: 5,25

Dank voor jullie deelname!
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

En terwijl ik de antwoorden inklopte kwam er nog een inzending binnen.. een glorieuze tweede plaats voor Ton van Ingen met 21,5 punt.
Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Popquiz

Bericht door JosH »

Er vallen hier en daar wat muntjes maar ik had met Jacco om de laatste plek kunnen strijden als ik had ingestuurd :)
"One life, live one!"
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

And on it goes...

Lekkere breinbreker voor het weekend. In alle tijden werd de vrouw bezongen door de man, als object van lust, liefde, verdriet, onbereikbaarheid en wat al niet meer. Alleen de naam was al genoeg. Hieronder 25 vrouwennamen, geef de artiest of band. 1 punt per goed antwoord. In het geval van een doublure geldt de meest populaire uitvoering voor 1 punt, de andere voor een half. Voor dinsdagnacht inleveren (altotemmi@live.com) en goed voor 1 biertje naar keuze. Happy hunting!

1 Layla
2 Caroline
3 Lola
4 Beth
5 Barbara Ann
6 Peggy Sue
7 Jolene
8 Amanda
9 Cecilia
10 Gloria
11 Edie
12 Candy
13 Maria
14 Delilah
15 Suzanne
16 Rosalita
17 Alison
18 Lucille
19 Mandy
20 Pamela
21 Rhiannon
22 Francine
23 Polly
24 Eloise
25 Emma
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Oef, dit is lastiger. Ik vermoed wel dat ik een aantal doublures heb die John niet had bedacht.
Daarom ook meteen effe een technisch vraagje aan de jury; hoe wordt de "meest populaire" versie gemeten?
Ik zeg er meteen bij dat ik deze ook heb ingevuld, dus kom maar op met die punten :-)
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Ja ik zag er ook al een aantal waar ik niet weet welke meest populaire is..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Onder meest populair verstaat de jury wat de grootste hit was. Da's ook wat arbitrair natuurlijk, maar daar komen we wel uit. Gloria is inderdaad zo'n geval.
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Candy vind ik er ook wel een.... Weet natuurlijk niet wat je in gedachte had, maar ik voel aan mijn water dat degene die ik heb ingevuld hoger in de top 40 is gekomen dan degene die jij bedoelt..... :-)
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Bij Suzanne zou me dat ook niet verbazen

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Popquiz

Bericht door JosH »

Hier voel ik aan mijn water (en bijbehorende attributen) dat ik niet direct op blanco sla... :) dus ik ga er nog eens goed voor zitten...
"One life, live one!"
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

En ingezonden. Aantal met meer artiesten maar ook naar mijn smaak te veel blanco velden. Hoe dan ook leuke vraag john.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Jaap zei : Bij Suzanne zou me dat ook niet verbazen
Verrek! Helemaal niet bij stilgestaan! Hier zal de jury gewoon soepel beiden goedkeuren verwacht ik... :-D :-D
Wish I didn't know now what I didn't know then
Arnold
Berichten: 3515
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Re: Popquiz

Bericht door Arnold »

Ik Mis Annabel
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

En Marieke, Joanne, Rhonda, Roxanne en zo nog enkele handen vol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Plaats reactie