Pe4xf6 Dh7#
willen spelen. Metde T op d7 en de geblokkeerde 7e rij is veld f6 een probleem voor zwart
Pe4xf6 Dh7#
willen spelen. Metde T op d7 en de geblokkeerde 7e rij is veld f6 een probleem voor zwart
Le7 na Pe4
Naar dit soort stellingen moet je iets langer willen kijken. Doe ik morgen.de blokkade op f6 om de diagonaal naar h7 open te houden
een concept van Fischer was.1.Pe4 Le7 2.Pfg5 fxg5 3.Pxf6 Lxf6 4.Le4
Wit staat wat beter denk ik als hij het probleem op de e-lijn kan oplossen. Zwarte taktiek (Txe5 bv) werkt niet. Ontwikkelen en aanvallen met Lf5 lijkt me het gevaarlijkst voor wit. Nemen op b4 lijkt dan verplicht.
Ik denk eerder aan het lelijke gxf6, krijgt zwart volgens mij in ieder geval zijn stuk terug.
10...gxf6 11.Pxf6+ ?
Db4+ wint gxf6 het materiaal terug. Dat is echter alleen de materiële kant. Ik weet niet hoe het dan staat
La5 speelt? Op b4 sla je gewoon met de loper. Verder blijft zowat alles van wit hangen, zodat je dat stuk vast wel terugkrijgt
1. Lf5 met daarna bijvoorbeeld cxb4 2. Dxb4 Kd1 3. Dxe4 Dxe4 4. Lxe4 en dan valt ook nog loper dan wel paard om uit te komen in een materieel betere stelling en positioneel ook