Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Klaas
Berichten: 565
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 12:33

Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

Bericht door Klaas »

'Vandaag is rood ... de kleur van jouw loper' - Marco Borsato

Nog één weekje en dan sluiten we het Rode Loperseizoen 2010-2011 met het gezelligste toernooi van het jaar. Ik hoop weer veel Gouden Lopers te mogen begroeten, maar natuurlijk ook Rode Lopers die het afgelopen jaar actief of minder actief zijn geweest.

Vrijwilligers om stoelen, tafels en borden op hun plek te zetten worden van harte uitgenodig hier of op de mail hun diensten aan te bieden. De enorme prijzentafel regel ik zelf :P
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

Bericht door John »

Zoals altijd ben ik er vroeg, dus ik help wel een handje mee.
Wish I didn't know now what I didn't know then
Klaas
Berichten: 565
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 12:33

Re: Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

Bericht door Klaas »

Na een wat mij betreft zeer geslaagd toernooi in een zeer ontspannen sfeer kon Mike de Rode Loper die hij van thuis had meegenomen weer mee terug nemen. Hij mag zich voor de derde keer winnaar noemen van het Knock Out Toernooi.
Chris werd op onderling resultaat tegen Almer winnaar van de pechvogelgroep.
Mede dankzij een uitgekiende PR-campagne was er een behoorlijk aantal Gouden Lopers aanwezig. Zo uit mijn hoofd Antonio Carretero, Ernst van der Vecht, Henk Boon, Gerald Jager, Arend van Helden.
Met 38 aanwezigen was het toernooi sowieso iets beter bezet dan het vorige jaar. Volgend jaar op naar de 40+!
Klaas
Berichten: 565
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 12:33

Re: Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

Bericht door Klaas »

Overigens ben ik er in de apres-schaak zo ongenadig hard en vaak van af gezet door Jan dat ik mijn ambities voor het volgende seizoen accuut wilde bijstellen. Na een nachtje slapen gaat het wel weer, maar deze schaakles blijft me nog wel even bij. Het is dan weer niet helemaal des Jans om te vlammen op de momenten dat het er niet toe doet. In de finale tegen Mike gaf hij een stuk weg begreep ik, en in het vluggertje na de interne bekerpartij tegen mij bakte hij er ook al weinig van. Daar klamp ik me dan maar aan vast.
Klaas
Berichten: 565
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 12:33

Re: Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

Bericht door Klaas »

Verder had ik me nog voorgenomen eens een keurige eindstand op te maken.

Dat is er niet meer van gekomen, behalve dan:
21. Gerald Jager
22. Simon Gribling

Toch mooi voor de statistieken!
Klaas
Berichten: 565
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 12:33

Re: Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

Bericht door Klaas »

En dan vergeet ik nog het hoogtepunt van de avond te vermelden. Dat was natuurlijk het in de pauze door Kees met gloedvolle bariton gezongen 'Als ik bovenop de Dom sta'.
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

Bericht door Majnu »

Het was inderdaad een zeer geslaagde avond. De email-actie van Klaas heeft vruchten afgeworpen.
Leuk om weer wat oude bekenden te zien en te spreken.

In de eerste ronde verloor ik van Timo en dus verwachte ik in ronde twee een makkelijkere tegenstander te krijgen. Maar in ronde twee zat clubkampioen Olger tegenover me, want ook hij was in ronde één kopje onder gegaan. Na deze twee nullen mocht ik met 3 winstpartijen afsluiten.

De finalepartij was voor de kijkers een beetje saai. Jan gaf een stuk weg en Mike maakte het netjes af.

Jos en ik hebben de prijzentafel aangevuld met wat schaakboeken. Mijn schaakboekenbeleid is: één erin, één eruit. Dat werkt perfect.
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

Bericht door Kees »

Het was wederom een erg leuke afsluiting van het schaakjaar. Eindelijk kwam ik weer 's met een prijs naar huis, omdat ik de tekst van een liedje wist. Met schaken had dat dus niet veel te maken. Wel wil ik even melden dat ik ongeslagen ben gebleven, ik won vier keer, maar ging er twee keer af met de dobbelsteen.
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

Bericht door Kees »

De eindstand van de eerste acht was volgens mij:
1. Mike 2. Jan 3.Antonio 4.Jacco 5. Toon 6. Kees 7/8. Ernst/Timo
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

Bericht door Kees »

Nee, 7/8 waren Klaas/Pieter. 9/10 Ernst/Timo.
Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 755
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 21:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Knock Out Toernooi 2011 op woensdag 29 juni

Bericht door Mike »

Ja dat was toch een mooie afsluiter na een verloren seizoen (wat ik trouwens volledig aan mijn lieftallige dochter wijt natuurlijk).
Ik mocht de Mooiste Loper voor de 4e keer mee naar huis nemen. Dat was nl. 12 jaar geleden voor het eerst gelukt toen ik in ronde 1 tegen zo'n ventje moest die eens op de club kwam kijken. Door het oog van de naald, het ventje bleek te kunnen schaken. Tegenwoordig organiseert ie zelfs KO toernooien...
Enniewee, deze keer ging het wat makkelijker. Alleen tegen Geurt en Antonio moest ik echt effe ploeteren (Tegen Antonio probeerde ik nog 2x mijn toren weg te geven toen ie toch nog maar 10 seconden had, maar dat zag hij gelukkig net zo min als ikzelf...)
De finale tegen Jan ging soepel dankzij een sluw plan. Ik viel een stuk aan en een zet later sloeg ik 'm eraf! Jaja, dat kan, zoals ik naast me hoorde mompelen, ook gewoon op ons niveau.

In ieder geval weer een mooie stimulans om er komend seizoen voor vol tegenaan te gaan. Eens kijken of ik het die Olger, Jan en Klaas nog lastig kan maken.
Plaats reactie