Corustoernooi 2006 - Wat doen onze Rode Lopers

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

pether schreef: In de schaakcommentaartent bleek bovendien weer eens dat belichten een vak is!
::lol: Inderdaad. Had je ook zo veel last van de weerspiegeling op de demoborden?

Ik ben vergeten wat nou precies Uruguayaans inhield. Kan Arnold even een lezing hierover geven?

Tjeerd, een goed begin is...
::!:

Kees, een slecht begin maakt niet uit, gewoon keihard toeslaan op ronde 2 t/m 6.

Uitslagen van de tienkampen zijn hier te vinden:
http://home.hccnet.nl/w.haggenburg/cor06/cct06t.html
Gast

Corus tienkamp - groep 6A

Bericht door Gast »

Majnu schreef:
Tjeerd, een goed begin is...
::!:
... tot nu toe het hele werk.

Hebberig als ik ben was een pion voorsprong vanmiddag niet genoeg en ging ik voor nummer twee. Een geniepig schaakje dat al enige tijd in de stelling zat verloor ik daarbij uit het oog. ::oops: Daarna was het snel afgelopen.
Wanneer ik dit soort details weet te voorkomen en verder zo blijf spelen komt het denk ik wel goed.
Rody

Bericht door Rody »

Leuk om zo af en toe even een on-line verslag te kunnen lezen ::D Zet hem op daar in Wijk aan Zee, we wachten op de wedstrijdverslagen in De Balans... ::lol:
Gast

Corus tienkamp - groep 6A

Bericht door Gast »

Drama, vertier en vermaak in WaZ in ronde 3. In een van de partijen bleek een schijnoffer niet schijn maar fout. Tenminste totdat de zwartspeler ietwat nonchalant met zijn koning terugsloeg (waar slaan met de toren winnend was) en alsnog in een paardvork liep.
Twee borden verderop was de afloop nog bizarder; met een paard en enkele pionnen voorsprong schoof een van de spelers zijn pion naar de achterste rij, zette een dame op het bord.... om daarna nog zeker vijf minuten wezenloos naar een patstelling te zitten kijken.
Ik kwam zelf met zwart in een sicilaan terecht die erg veel leek op de stelling die ik een dag eerder nog met wit had gespeeld. Na de tijdnoodfase bleef er een dame-eindspel over met ieder vier pionnen waarbij het de vraag was of wit zijn vrije b-pion kon verzilveren. Lange tijd leek ik dit tegen te gaan houden tot ik (na bijna 6 uur spelen) rare dingen begon te zien mij meende te moeten verdedigen tegen Da4-f8 mat. Een triest einde van een door beide partijen verder goed gespeelde partij.
Nu eerst even alle frustratie van me af drummen en dan weer fris aan de bak.
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Vier dagen bier en erwtensoep gaat je niet in de kouwe keren zitten. Vooral die zondag is bijna niet meer te doen. Tot drie uur in Sonnevanck en dan om tien uur 's ochtends uitchecken. Ik heb het tot elf uur gerekt en daarna een lange strandwandeling gemaakt. Drie toiletbezoeken later ging het wel weer. Moest ik tegen meervouwig winnaar Peter Boel (2113), die net als ik 3 uit 5 had. Dat werd dus 3 uit 6. Ja zeker! Na een leuke pot overigens.
Ik heb een goed toernooi gespeeld. Na de valse start op donderdag en de bemoedigende gesprekken met mijn mede Rode Lopers in de pizzeria, had ik een Goede Vrijdag met 1,5 uit 2. Maar vooral zaterdag (voor mij altijd Black Saturday) ging het goed met remise tegen Voorn (1977) en winst op Berrevoets (1928), beide ex-winnaars van het toernooi. TPR was uiteindelijk 1877. Of dat door die haas kwam, weet ik niet. Misschien is het wel geen haas...
Tanja kreeg tijdens het afsluitende buffet van Alexander Münninghoff de bretels (prijs voor opvallende prestatie) uitgereikt, vanwege de blijmoedige wijze waarop ze het weggeven van goede stellingen steeds wist te verwerken. Tanja dankte ons met een Jiddsich lied.
Misschien meer in De Balans...
Arnold
Berichten: 3528
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Bericht door Arnold »

Code: Selecteer alles

CORUS 2006; TIENKAMPEN  groep 5H
6   Buter,AA                       Workum               1700 
3   Camozzi,RA                     Biddinghuizen        1754 
2   Dam,JTM van                    Alkmaar              1791 
5   Geus,J                         IJmuiden             1714 
8   Hartgers,L                     Alkmaar              1755 
9   Muts,W                         Amsterdam            1737 
4   Peters,H                       Alkmaar              1732 
1   Schlosser,BMH                  Castricum            1711 
10  Schoenmakers,NP                Duiven               1783 
7   Veelenturf,WJ                  Woerden              1752 
Harry Peters heeft nu 3 remises 'tegen allemaal hogere elo's'
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Een klein verslag van het journalistentoernooi staat op de website van de KNSB.
Opmerkelijk: daar staat ook een klein verslag van het toernooi voor ex-parlementariers, vorig weekend gehouden, met een portret van de 94-jarige W.J. van Hulst. Deze eindigde gedeeld eerste met o.a. Jan Nagel, die bepaald niet zwak is.
René Bontrop maakte mij er vanmorgen op attent dat deze W.J. van Hulst, tevens emeritus hoogleraar, dezelfde is als de W.J. van Hulst die in 1937 !!, jazeker, clubkampioen van UCS (De Rode Loper) werd. Van 1936 tot 1938 woonde de gereformeerde Johan van Hulst in Utrecht, waar hij onderwijzer was.
Helaas net te laat voor ons jubil;eumboek, maar ik ga contact proberen te zoeken met deze oudste nog levende UCS-kampioen, uit de tijd note bene dat Euwe wereldkampioen werd.
Wordt vervolgd.
Plaats reactie